تاریخ انتشار۲۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۱۹
کد مطلب : 171169

برگزاری نشست بین‌المللی تقریب بین مذاهب در کربلا

نشست بین المللی تقریب بین مذاهب اسلامی شامگاه روز گذشته با حضور اندیشمندانی از عراق و دیگر كشورهای اسلامی در شهر كربلای معلا برگزار شد.
برگزاری نشست بین‌المللی تقریب بین مذاهب در کربلا

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، این نشست با عنوان "تقریب بین مذاهب اسلامی، بحران کنونی و زمینه‌های بین‌المللی مرتبط به آن" و با دو محور اصلی "منظور از اصطلاح تقریب بین مذاهب" و "راههای تحقق آن" برگزار گردید.

خودداری از تفرقه‌افکنی بین مسلمانان، تأکید بر اسلوب‌هایی که در امت اسلام وحدت‌آفرین باشد، دستیابی به زمینه‌های مشترک فیمابین مذاهب، تلاش برای تحقق تقریب از خلال برپایی همایش‌ها، رسانه‌های جمعی، مجلات علمی و ارتباط با مجامع و مراکز اسلامی سراسر جهان و مقابله با رسانه‌های تفرقه‌افکن از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست علمی بود.

عبدالحلیم العزمی، سردبیر مجله اسلامی ملی مصر، حسن هادی انديشمند لبنانی، ادریس هانی از مراکش، امجد حسین‌شاه نقوی، رئیس کانون شیعیان لندن و ادور کوک از انگلستان به ایراد سخن در رابطه با موضوعات مطرح شده در این نشست پرداختند.

در این نشست بین‌المللی همچنین بر ضرورت گفت‌و‌گو بین علمای دین و اندیشمندان جهان اسلام تأکید شد تا با انجام اسلوب گفتمان به‌عنوان بهترین روش تقریب بین پیروان مذاهب اسلامی با اندیشه‌های افراطی تندرو و منحرف و گروه‌‌های تکفیری مقابله شود.

https://taghribnews.com/vdccesqso2bqms8.ala2.html
مرجع : الكفیل
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی