تاریخ انتشار۱۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۸:۵۹
کد مطلب : 165364

شمار شهدای غزه به 1865 تن رسید/موافقت حماس با آتش بس ۷۲ ساعته/نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره غزه

تعداد شهدای فلسطینی از آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه ، دست کم به یکهزار و ۸۶۵ نفر افزایش یافت.
شمار شهدای غزه به 1865 تن رسید/موافقت حماس با آتش بس ۷۲ ساعته/نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره غزه
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، در حالی روز سه شنبه آتش بس ۷۲ ساعته اجرا می شود که از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۱۸۶۵ نفر شهید شده اند.

از این تعداد، ۴۲۹ کودک، ۲۴۳ زن و ۷۹ تن نیز از افراد سالخوره می باشند.

از سوی دیگر بنا به اعلام رسانه های خبری از ابتدای این حملات تاکنون بیش از ۹ هزار و۵۶۳ نفر نیز زخمی شده اند.

موافقت حماس با آتش بس ۷۲ ساعته
سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد: حماس آتش بس ۷۲ ساعته با رژیم صهیونیستی در غزه را که از سوی مصر پیشنهاد شده است، پذیرفت.

"سامی ابوزهری" به رویترز گفت: حماس با آتش بس مطرح شده از سوی مصر که روز سه شنبه آغاز می شود، موافقت کرده است.

یک مقام ارشد مصری نیز دوشنبه شب اعلام کرده بود که نمایندگان رژیم صهیونیستی و فلسطینی با آتش بس ۷۲ ساعته در غزه که از صبح سه شنبه آغاز می شود، موافقت کرده اند.

مقام مصری گفت: تماس های مصر با طرف های درگیر منجر به این آتش بس شده است که از ساعت ۵ صبح سه شنبه به وقت گرینویچ (۹ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران) اجرا خواهد شد.

این مقام مصری افزود: مصر همچنین موافقت سایر طرف های مربوطه برای آمدن به قاهره برای انجام مذاکرات بیشتر را نیز کسب کرده است.

یک هیات فلسطینی شامل نمایندگانی از حماس در حال انجام مذاکره با مقام های مصری در قاهره درباره آتش بس بوده اند. رژیم صهیونیستی تاکنون هیچ نماینده ای به این مذاکرات اعزام نکرده است.

پیش از این و در روز جمعه گذشته نیز طرفین توافق کرده بودند که آتش بسی را به مرحله اجرا درآورند ولی رژیم صهیوینستی با حمله به رفح آن را نقض کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل روز چهارشنبه درباره غزه تشکیل جلسه می دهد
در حالی که انتقادها از بی عملی سازمان ملل درباره جنگ غزه رو به افزایش است ، مجمع عمومی سازمان ملل روز چهارشنبه برای بررسی جنگ غزه تشکیل جلسه می دهد.

ریاست اوگاندایی مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد: در جلسه روز چهارشنبه که با حضور نمایندگان تمام ۱۹۳ کشور عضو برگزار می شود، مقاماتی از سازمان ملل درباره بحران غزه گزارش خواهند داد.

این جلسه بنا به درخواست کشورهای عربی تشکیل می شود و این کشورها خواستار تهیه قطعنامه ای شدید اللحن برای تصویب در شورای امنیت هستند.

برخی از مقامات سازمان ملل از جمله "ناوی پیلای" کمیسر حقوق بشر ، "پی یر کرانبول" رئیس آژانس سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی و "رابرت سری" فرستاده ویژه بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در امور خاورمیانه ، در جلسه روز چهارشنبه مجمع عمومی سخنرانی خواهند کرد.
https://taghribnews.com/vdccepqs02bqe18.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی