تاریخ انتشار۲۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : 569267

دلاوری: استکبار جهانی از اختلافات میان مسلمانان سوءاستفاده می‌کند

دلاوری اظهار داشت: استکبار جهانی از اختلافات میان مسلمانان سوء استفاده می‌کند و آنان را به جان یکدیگر می‌اندازد. ما مسلمانان باید از محبت و مودتی که اهل بیت(ع) نسبت به دیگران داشتند، الگو برداری کنیم و در راستای رسیدن به وحدت از آن استفاده نماییم.
دلاوری: استکبار جهانی از اختلافات میان مسلمانان سوءاستفاده می‌کند
به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، زهرا دلاوری در سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: امروز می‌توانیم از اختلافاتی که میان شیعه و اهل سنت وجود دارد، به عنوان فرصت استفاده کنیم. در گام دوم انقلاب اسلامی، نگاه تمدن جهانی وجود دارد یعنی نه تنها این اختلافات مذهبی نباید موضوعیت داشته باشد، بلکه باید به فکر ادیان، نژادها و فرهنگ دیگر ملت ها هم باشیم.

وی افزود: باید زمینه را  برای تشکیل یک حکومت جهانی فراهم کنیم چراکه روش انبیا(ع) هم بر همین اساس بوده است.

دلاوری تصریح کرد: انبیا برای گسترش توحید در جهان و پیشرفت و تکامل بشریت تلاش های فراوانی انجام دادند تا جامعه ای بدون برتری نژادی که در آن عدالت حداکثری وجود دارد را به منصه ظهور برسانند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال ویژگی های مشترکی در انسان ها قرار داده که می‌توانند با استفاده از آن با یکدیگر تعامل و ارتباط داشته باشند، اذعان کرد: یکی از همین ویژگی ها، فطرت الهی است که انسان ها می‌توانند برای برقراری وحدت مورد نظر از زندگی انبیا الگو بگیرند.

دلاوری ادامه داد: راهکار دیگر برای رسیدن به وحدت استفاده از آیات و دستورات قرآنی است، در قرآن کریم حقیقت و روح همه مذاهب رسیدن به قرب الهی است. در واقع باید به سایر مذاهب احترام بگذاریم و بدانیم که تنها زمانی به برتری دست خواهیم یافت که تقوای الهی داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: استکبار جهانی از اختلافات میان مسلمانان سوءاستفاده می‌کند و آنان را به جان یکدیگر می‌اندازد. ما مسلمانان باید از محبت و مودتی که اهل بیت(ع) نسبت به دیگران داشتند، الگو برداری کنیم و در راستای رسیدن به وحدت از آن استفاده نماییم.

دلاوری تصریح کرد: استفاده از تأثیر گذاری اهل بیت(ع) بر زندگی مسلمانان یکی دیگر از راهکارهای رسیدن به وحدت است. به عنوان مثال راهپیمایی با شکوه اربعین حسینی (ع) نشان از اتحاد میان شیعیان و اهل سنت دارد که با اخلاص تمام در کنار هم در این مسیر قدم بر میدارند.

وی در پایان گفت: در واقع فرهنگ بر آمده از عاشورا همان آزادگی، ذلت ناپذیری و استکبار ستیزی است که می‌توانیم به جهانیان عرضه کنیم.
 
انتهای پیام/
 
https://taghribnews.com/vdcceoqpm2bqei8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی