تاریخ انتشار۱۹ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب : 101337

کلیات برنامه جامع تشکیل، تحکیم و تعالی نهاد خانواده تصویب شد

'آیین نامه دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده' و 'کلیات برنامه جامع تشکیل، تحکیم و تعالی نهاد خانواده' در دومین جلسه ستاد ملی زن و خانواده به ریاست معاون اول رئیس جمهور تصویب شد.
کلیات برنامه جامع تشکیل، تحکیم و تعالی نهاد خانواده تصویب شد
به گزارش تقریب(تنا)،‌ دومین جلسه ستاد ملی زن و خانواده با ارائه گزارش اقدامات ستاد از سوی "مریم مجتهد زاده" دبیر ستاد ملی زن و خانواده برگزار شد.
 
وی در گزارش خود عنوان کرد: در جلسه نخست تصویب آیین نامه داخلی و آیین نامه دبیرخانه ستاد به تشکیل کارگروه تخصصی توسط دبیرخانه ستاد و اجماع نظر اعضا کارگروه پیرامون مفاد اسناد فوق منوط شد. 

رئیس مرکز امور زنان و خانواده ادامه داد: دبیرخانه ستاد پیرو مصوبه مذکور، کارگروه تخصصی را تشکیل داد و بر اساس نقطه نظرات مطرح شده، در آیین نامه‌ها و پیش نویس برنامه جامع تحکیم، تشکیل و تعالی نهاد خانواده اصلاحات لازم صورت پذیرفت. 

در ادامه این جلسه آقای دکتر رحیمی به عنوان رئیس جلسه با تایید سخنان خانم مجتهدزاده بر لزوم تلاش جدی تمام مسئولان و برنامه‌ریزان کشور در جهت گسترش الگوی خانواده اسلامی در سطح جامعه تاکید کرد. 

وی افزود: با استناد به گزارش خانم مجتهدزاده، در جلسه حاضر آیین نامه ستاد ملی زن و خانواده و آیین نامه دبیرخانه ستاد را مصوب شده اعلام می‌کنیم و از این پس ستاد و دبیرخانه آن موظفند بر اساس اسناد مذکور اقدام و گزارش دهی کنند. 

در پایان جلسه آقای حسینی با ذکر تاریخ رحلت حضرت ام البنین (۱۳ جمادی الثانی) و با اشاره به جایگاه و منزلت حضرت و تاثیرگذاری ایشان در جریان واقعه کربلا پیشنهاد کرد روز رحلت ایشان به عنوان روز تکریم از مادران شهدا نامگذاری شود و ستاد به عنوان یک اقدام فرهنگی، تحقق این امر را در برنامه‌های خود قرار دهد.
 
مصوبات دومین جلسه ستاد ملی زن و خانواده نیز به این شرح است: 

تصویب آیین نامه داخلی ستاد ملی زن و خانواده با تأیید اکثریت حاضران، آیین نامه دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده و کلیات برنامه جامع تشکیل، تحکیم و تعالی نهاد خانواده.
https://taghribnews.com/vdcc1sqsm2bqx18.ala2.html
مرجع : مرکز امور زنان و خانواده
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی