تاریخ انتشار۱۲ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : 155536

شكایت مسلمانان میانمار از تبعیض نژادی در این كشور

اقلیت مسلمانان روهینگیا در میانمار، تصمیم دارند به خاطر تبعیض نژادی و آوارگی مسلمانان این كشور، علیه مسئولان ميانمار به دادگاه بين المللی شكایت كنند.
شكایت مسلمانان میانمار از تبعیض نژادی در این كشور
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، مسئولان مركز جهانی روهینگیا در جلسه‌ای كه در مورد مسائل و مشكلات مسلمانان میانمار در بروكسل، پایتخت بلژیك، برگزار كردند، بر اهمیت توجه جامعه بین الملل و مسئولان اروپایی به مسلمانان روهینگیا و جلوگیری از آوارگی آنان به كشورهای مجاور تأكید كردند.

در این جلسه كه بسیاری از امامان جماعت، وكلا و فعالان سیاسی حقوق بشر از كشورهای بلژیك و هلند حضور داشتند، مركز جهانی روهینگیا تأكید كرد كه مسئله مسلمانان میانمار را در دادگاه بین المللی مطرح كرده و از مسئولان میانمار به خاطر آوارگی مسلمانان شكایت خواهد كرد.

"طاهر محمد سراج" رئیس اتحادیه روهینگیا در اراكان، در این باره تأكید كرد: اتحادیه اروپا با مقامات میانمار دائماً ارتباط دارد و می‌تواند بر دولت این كشور برای بازگرداندن حقوق از دست رفته مسلمانان فشار وارد آورد.

وی خاطرنشان كرد: اتحادیه اروپا قدرت كافی را برای ملزم كردن دولت میانمار برای كاهش ظلم علیه مسلمانان دارد، لذا باید مسئله روهینگیاهای میانمار را در رأس كارهای خود قرار دهد تا در آینده‌ای نزدیك، این تجاوزات آشكار را متوقف سازد.
https://taghribnews.com/vdcc1pqse2bqpp8.ala2.html
مرجع : IINA
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی