تاریخ انتشار۱۴ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : 96963

مراسم بزرگداشت ارتحال امام در قم/ خاتمی: عظمت امام لرزه بر اندام حکومت‌های استبدادی انداخت

مراسم بزرگداشت امام خمینی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام 15 خرداد، از سوی رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.
مراسم بزرگداشت ارتحال امام در قم/ خاتمی: عظمت امام لرزه بر اندام حکومت‌های استبدادی انداخت
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در این مراسم که شب گذشته (شنبه شب) بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار شد، حضرات آیـات مکارم‌شیرازی، نوری‌همدانی، شبیری‌زنجانی، جوادی‌آملی، امینی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگـانی رئیس دفتر مقـام معظـم رهبری، علما، طلاب، نمایندگان بیوت مراجع، استاندار قم و مدیران استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند.
 
سخنران این مراسم، آیت‌الله "سید احمد خاتمی" بود که در سخنان خود به شخصیت عبادی و سیاسی و عرفانی حضرت امام خمینی(ره) اشاره و تصریح کرد: عرفان امام راحل، عرفانی در متن مردم و در درون جامعه بود و امام را می‌توان به حق عارف قرآنی نامید. 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه "بنیانگذار انقلاب اسلامی رجل اول حکومت اسلامی بود" افزود: وجود ایشان مصداق کلمه رجال در قرآن است به طوری که عظمت ایشان لرزه بر اندام حکومت‌های استبدادی انداخت. 

سید احمد خاتمی از امام خمینی به عنوان احیاگر اسلام ناب محمدی یاد کرد و اظهار داشت: رهنمودهای آن فقیه زاهد، امروز الهام‌بخش حرکت‌های اسلامی منطقه است.
 
وی تصریح کـرد: عظمت امام آنچنان است که انسان خود را در برابر دریا می‌بیند و در عین حال ایشان بنده حقیقی خـدا، عابد تمام عیار، دائم‌الذکر و مقید به مستحبات بودند و از آنجایی که هر گام ایشان الهی بود، محبتش در سویدای دل‌های انسان‌های آزاده قرار گرفت. 

سید احمد خاتمی با اشاره به خدمات بی‌نظیر امام راحل خاطرنشان کرد: امام با رهبری انقلاب بنایی گذاشت که امروزه بیش از ۱۰۰ حوزه علمیه و هزاران مسجد در سراسر ایران و جهان به برکت آن تجلی‌گاه نور خدا هستند. 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه "مردم وفـادار ایران با عظمت و حضور میلیونی از امام استقبال و باشکوه مثال‌زدنی هم ایشان را بدرقه کردند" افزود: بـا گذشت ۲۳ سال از رحلت امام مردم همانند سال‌های نخست رحلت، مقام بنیانگذار انقلاب اسلامی را گـرامی می‌دارند بـه طوری که پس از رحلت امام، عشق و علاقه خود به امام و ولایت فقیه را یکجا به مقام معظم رهبری نثار کردند. 

خاتمی در پایان ضمن قدردانی از مردم شریف ایران و قم افزود: عظمت وفاداری و ارادت مردم به امام و انقلاب در پایان سال گذشته و در انتخابات مجلس شورای اسلامی یکبار دیگر رقم خورد. 
https://taghribnews.com/vdcc1oqo.2bqee8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی