تاریخ انتشار۲۱ تير ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۱۷
کد مطلب : 56273
رئیس هیات علمای جبل عامل لبنان:

اندیشه‌های وحدت‌گرایانه، امت را از هلاکت نجات می‌دهد

رئيس هيات علمای جبل عامل لبنان مواضع وحدت گرایانه شیخ الازهر را ستود و گفت:‌ اندیشه‌های وحدت گرایانه موجب نجات امت از هلاکت و تلاشی می‌شود.
اندیشه‌های وحدت‌گرایانه، امت را از هلاکت نجات می‌دهد
به گزارش تقریب (تنا):
شیخ "عفیف نابلسی" ضمن ارج نهادن به مواضع تقریبی دکتر "احمد الطیب" شیخ الازهر، تأکید کرد‌: اندیشه‌های وحدت گرایانه موجب رسیدن امت اسلامی به رشد و قوت و پیشرفت می‌شود و اگر علمای اسلام تمام مسلمانان را به وحدت دعوت کنند، شرایط اجتماعی و سیاسی کشورها به سمت بهبود خواهد رفت.

وی در خصوص شرایط موجود در لبنان تأکید کرد:‌ کشور لبنان نیاز شدیدی به تقریب و تفاهم دارد؛ لذا لازم است علمای مسلمان شیعه و سنی تمام تلاش خود را برای تقویت روحیه گفت‌وگو و تسامح به کار بندند.

شیخ نابلسی با اشاره به اینکه مواضع شیخ الازهر نشان از ضمیر یک انسان مسلمان و ایمان خالص او دارد، خاطرنشان کرد: در میان امت اسلامی همچنان مردان بزرگی وجود دارند که بر ایجاد وحدت اسلامی و آزادی‌های دینی تمایل شدید نشان می‌دهند.

وی در پایان ضمن تأکید بر اینکه وحدت مسلمانان از طریق فرهنگ و آگاهی آنان و خروج از دائره تعصبات مذهبی و رسیدن به رشد عقلی به وجود می‌آید، گفت: ما به این وسیله می‌توانیم وحدت و همکاری بین مسلمانان را تعمیق بخشیده و شرّ دشمنان به ویژه آمریکا و اسرائیل را دفع نماییم.
https://taghribnews.com/vdcc1iqp.2bqem8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی