تاریخ انتشار۲۰ تير ۱۳۹۰ ساعت ۲۳:۴۹
کد مطلب : 56174

دسیسه رژیم صهیونیستی برای دستیابی به منابع نفت و گاز لبنان

رژیم اشغالگر در تلاش است برای دستیابی به منابع طبیعی نفت و گاز لبنان، مرزهای آبی اراضی اشغالی فلسطین را از طریق سازمان ملل متحد توسعه دهد.
دسیسه رژیم صهیونیستی برای دستیابی به منابع نفت و گاز لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در خبری اعلام کرد، اسرائیل در حال ارایه موضع خود درباره مرزهای آبی با لبنان، به سازمان ملل متحد است.

بر اساس این گزارش، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی دیروز در نشست هفتگی خود به رغم درخواست لبنان از سازمان ملل در زمینه‌ی تضمین حقوق این كشور در مناطقی كه حفاری‌ها برای گاز صورت گرفته، طرح مرزهای آبی اراضی اشغالی با لبنان را تصویب كرد، كه براساس آن مقرهای حفاری گاز تحت كنترل این رژیم قرار خواهد گرفت.

روزنامه هاآرتص نوشت: لبنان موضع خود را به سازمان ملل اعلام كرده و این سازمان فردریك هوف، دیپلمات ارشد آمریكا در امور سوریه و لبنان را مسئول رسیدگی به این پرونده كرده است.

وی در آوریل گذشته به همراه یك كارشناس نقشه كشی آمریكا سفرهایی را به لبنان و سرزمین‌های اشغالی داشت.

بر اساس این گزارش، ماموریت اصلی هوف ممانعت از تنش در مرزهای آبی اراضی اشغالی و لبنان و تکرار بحران مزارع شبعا در دریا است.

رژیم صهیونیستی عنوان كرده است كه موضع گیری خود را در خصوص مرزهای آبی با لبنان ظرف چند روز آینده به سازمان ملل ارائه خواهد كرد.

براساس این طرح، مرزهایی كه به اراضی اشغالی فلسطین ملحق می شود، دارای معادن طبیعی است و احتمال وجود چاه‌های نفت و گاز طبیعی در آنجا وجود دارد. این طرح براساس پیشنهاد ارائه شده از سوی لیبرمن، لاندائو و الیاهو یشائی، وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی تصویب شد.

وزیر امور خارجه‌ رژیم صهیونیستی با رد گزارش‌ها مبنی بر اینكه سازمان ملل موضع گیری لبنان را تایید كرده، گفت: این گزارش صحت ندارد.

نتانیاهو نیز مدعی شده است كه طرح اقتصادی منطقه شامل استفاده از منابع طبیعی در آب‌هاست و هدف ترسیم خطوط مرزی براساس قوانین دریایی بین المللی است.

این در حالی است كه جبران باسیل، وزیر انرژی وآب‌های لبنان در واكنش به ترسیم مرزهای آبی رژیم صهیونیستی گفته است: لبنان مرزهای آبی خود را با استناد به توافق نامه قانون دریایی سازمان ملل ترسیم كرده و اسرائیل باید این توافقنامه را پیش از صحبت درباره توافقنامه‌ بین‌المللی امضا كند.

باسیل در خصوص اینكه رژیم صهیونیستی به زودی طرح خود را به سازمان ملل ارائه خواهد داد، گفت: ما هیچ موضع گیری پیش از این مساله نداریم باید ببینیم كه اسرائیل چه چیزی را در سازمان ملل صورت خواهد داد، اگر به قوانین بین المللی احترام بگذارد مشكلی نیست. البته ما به تجاوزات اسرائیل در آب‌ها، دریا، ‌حریم هوایی و سرزمین‌مان ودر حال حاضر نیز چاه‌های نفتمان عادت كرده‌ایم. اسرائیل به قوانین بین المللی متعهد نیست.

این وزیر لبنانی افزود: ترسیم خطوط مرزی براساس توافق نامه سازمان ملل است و لبنان نقشه خود را به سازمان ملل فرستاد. قانون سازمان ملل مربوط به نحوه ترسیم مرزهاست و لبنان به این توافقنامه پیوسته است. اسرائیل نباید تنها صحبت كند بلكه باید به این توافقنامه بپیوندد.
https://taghribnews.com/vdcc0sqp.2bqem8laa2.html
مرجع : alalam
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی