تاریخ انتشار۲۵ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 83264

تاکید وزیر ارشاد بر دستیابی ایران به جایگاه نخست توسعه قرآنی در دنیا

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تعداد مسابقه دهندگان در این دوره از مسابقات سراسری قرانی نسبت به سال گذشته هشت برابر شده است،تاکید کرد: به نحوی در برنامه‌های مرتبط با توسعه قرآنی پیش برویم که به رتبه نخست توسعه قرآنی در دنیا دست یابیم.
تاکید وزیر ارشاد بر دستیابی ایران به جایگاه نخست توسعه قرآنی در دنیا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،"سید محمد حسینی" امروز با بیان این مطلب در آیین افتتاحیه سی و چهارمین دوره از مسابقات بین المللی قرآنی که با حضور مسئولان و فعالان قرآنی در بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: مطمئنا مسابقات قرآنی در این شهر تنها به مکان برگزاری و شهر بندرعباس محدود نمی‌شود، بلکه باید توجه داشت که این مسابقات می‌تواند تمام استان را تحت تاثیر قرار دهد و برکات آن شامل حال تمام شهرستان‌ها نیز شود.

وی ادامه داد: تعداد شرکت کنندگان در مراحل اولیه و مقدماتی این دوره از مسابقات در سال جاری نسبت به سال گذشته هشت برابر شده که این استقبال نشانگر رشد قابل توجه و اهتمام ویژه به این رویداد مهم است.

حسینی در ادامه ابراز امیدواری کرد با هدفگذاری که مقام معظم رهبری داشته‌اند، بتوانیم در سال‌های آتی ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور داشته باشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: ملتی که با دم مسیحیایی امام خمینی(ره) و با تاسی از قرآن بیدار شده ، امروز پیشقراول توسعه اسلامی و قرآنی در جهان است و باید در امور قرآنی به مدارج بالا و رشد تعالی نیز دست یابد.

حسینی خاطر نشان کرد: هر چند کشور با نقطه مدنظر فاصله دارد اما با تلاش و ادامه حرکت و راه آغاز شده قطعا به هدفگذاری تعیین شده خواهد رسید. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران توانسته‌ در بخش توسعه قرآنی در دنیا گامهای مناسب و خوبی بردارد، افزود: در حال حاضر در ابعاد رسانه‌ای، تبلیغاتی و سایر امور مرتبط با توسعه قرآنی تولیدات ایران در سراسر دنیا مخاطبان و علاقه مندان فراوانی پیدا کرده‌اند که این ریشه در تلاش‌های ایران اسلامی دارد.

حسینی با بیان اینکه قرآن به زبان مردمی و قابل فهم آسان است ،اظهار داشت: همه باید بدانند که قرآن کتابی است که حتما آنرا بخوانند و به آموزه های آن نیز عمل کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری اینکه یک چهارم قرآن مربوط به داستان‌های پیامبران و قصص تاریخی است ،تاکید کرد: این نشان دهنده اهمیت عبرت گیری از سرنوشت اقوام و گذشتگان در طول تاریخ است.

به گفته حسینی از قصص قرآنی برای جنبش ، خیزش و بیداری اسلامی باید استفاده و به آن عمل کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین عبرت آموزی از قرآن را مورد تاکید قرار داد و افزود: بدینوسیله راز و رمز موفقیت و یا شکست گذشتگان را از این کتاب آسمانی استخراج کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه یادآور شد: حکومت برخی از حاکمان مستبد بر بلاد اسلامی در منطقه باعث شرمساری است و برخی از این سران در جنگ سی و سه روزه نیز خیانت کردند و از رژیم اشغالگر حمایت کردند.

سی و چهارمین دوره از مسابقات بین المللی قران کریم سه شنبه با حضور " سید محمد حسینی " وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری و محلی و استانی و ۴۵۰ قاری برجسته داخلی و خارجی در بندرعباس دقایقی پیش آغاز شد.
https://taghribnews.com/vdcc0iq4.2bq1e8laa2.html
مرجع : روابط عمومی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی