تاریخ انتشار۲۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۹:۳۴
کد مطلب : 156544

آمریکا و رژیم صهیونیستی مسئول جنایات شیمیایی در سوریه

وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد: آمریکا، رژیم صهیونیستی، ترکیه و عربستان مسئول جنایت‌های ناشی از کاربرد سلاح‌های شیمیایی در این کشور هستند.
آمریکا و رژیم صهیونیستی مسئول جنایات شیمیایی در سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، وزارت امور خارجه سوریه در دو نامه مشابه برای دبیرکل سازمان ملل متحد و رییس شورای امنیت اعلام کرد: آمریکا، رژیم صهیونیستی، ترکیه و عربستان مسئول جنایت‌هایی هستند که در نتیجه استفاده "گروهک‌های مسلح" از سلاح‌های شیمایی در سوریه صورت گرفته است.

وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد: کشورهایی که در توطئه علیه سوریه شرکت کرده‌اند در رأس آنها آمریکا، فرانسه، ترکیه، عربستان از همان ابتدا تلاش کردند که بهانه‌ای برای ادامه جنگ علیه دمشق داشته باشند.

در این دو نامه آمده است: این کشورها از ابتدای بحران سوریه درصدد ایجاد بهانه هایی برای توجیه تجاوزها و جنایات علیه سوریه بوده اند و در این چارچوب حمله ظالمانه ای تحت رهبری آنها صورت می گیرد تا دولت سوریه را به استفاده از سلاح های شیمیایی علیه ملت خود متهم کنند.

وزارت امور خارجه سوریه خاطر نشان کرد: این اقدامات آمریکا و همپیمانانش سبب شده است تا تروریست های مسلح به استفاده از سلاح هایی که جامعه جهانی ممنوع کرده است علیه ملت سوریه و دیگر ملت های منطقه وجهان استفاده و این جنایت را در آینده هم تکرار کنند.

وزارت خارجه سوریه در باره نیات گروه های تروریستی مسلح برای استفاده از گازهای سمی وسلاح های شیمیایی علیه ملت سوریه با هدف فراهم کردن زمینه اتهامی زنی به نظام سوریه اشاره و خاطرنشان کرده که دمشق اخیرا یک سند جدید محکم را ارسال کرده است که نشان می دهد این گروه های تروریستی تصمیم دارند از گازهای سمی خطرناک در استان حلب و مناطق دیگر سوریه استفاده کنند.

در پایان این دو نامه تاکید شده است: سوریه این اطلاعات را در اختیار شورای امنیت و جامعه جهانی قرار می دهد و درخواست می کند که مسئولیت خود را طبق قطعنامه های شورای امنیت در زمینه مبارزه با تروریسم برعهده بگیرند و کشورهایی را که در ارتکاب این جنایات و استفاده از گازهای سمی دست دارند بویژه آمریکا، قطر، عربستان سعودی، ترکیه و فرانسه، بازخواست کنند تا از حمایت گروه های تروریستی که امنیت سوریه و منطقه را تهدید می کنند، دست بردارند.
https://taghribnews.com/vdcc0eqs02bqpp8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی