تاریخ انتشار۱۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب : 567970
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی:

«انما مومنون اخوه» را به صورت کاملاً عملی در میان آحاد امت اسلامی اجرا کنیم

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: همدلی، به فکر همدیگر بودن، دشمن شناسی، بصیرت و با هم بودن را فراموش نکنیم، چرا که امروز استکبار،  تعارض و جدایی و دشمنی مسلمانان با یکدیگر را سرلوحه کارهای خود قرار داده است.
«انما مومنون اخوه» را به صورت کاملاً عملی در میان آحاد امت اسلامی اجرا کنیم
به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی در وبینار سوم سی و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی، ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و امام صادق (ع) گفت: از درگاه خدای سبحان عاجزانه می خواهیم به برکت وجود مقدس پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و صحابه بزرگوار پیامبر(ص)، وحدت، صمیمیت، برادری، الفت و اخوت را بین آحاد امت اسلامی عمیق تر کند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف بسیار مهم استکبار جهانی و دشمنان اسلام و مسلمین، ایجاد تفرقه و تشتت و جدایی و عداوت و بغضاء بین آحاد امت اسلامی است؛ بنابراین ما باید از تفرقه پرهیز کنیم، همانطورکه خدای تبارک و تعالی فرمودند: «لا تکونوا کالذین تفرقوا و اختلفوا» مانند کسانی نباشید که ابتدا از همدیگر جدا شدند و بعد بینشان اختلاف ایجاد شد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی تأکید کرد: این مسئله برای امت اسلامی بسیار حیاتی است که در این برهه حساس تاریخی از هرگونه تعارض، تشتت و تفرقه پرهیز کنیم و همدیگر را واقعاً برادر هم بدانیم و «انما مومنون اخوه» را به صورت کاملاً عملی در میان آحاد امت اسلامی ساری و جاری کنیم . همدلی، به فکر همدیگر بودن، دشمن شناسی، بصیرت و با هم بودن را فراموش نکنیم، چرا که امروز استکبار، تعارض و جدایی و دشمنی مسلمانان با یکدیگر را سرلوحه کارهای خود قرار داده است.

وی خاطر نشان کرد: ما باید از علما و بزرگان و سلف خود یاد بگیریم و منش آنها را در زندگی خود جاری کنیم. در زمان امام صادق (ع) این مسئله کاملاً جا افتاده بود که علمای بزرگ شیعه نزد اهل سنت درس می خواندند و یا  علمای سنی نزد  علمای شیعی درس می خواندند؛ ما می توانیم این سنت و روش را در حوزه های علمیه شیعه و اهل سنت احیا کنیم که این یکی از راهکاری بسیار مؤثر در راستای ایجاد وحدت، صمیمت و الفت و اخوت بین آحاد جامعه اسلامی و بزرگان امت است.

انتهای پیام/
https://taghribnews.com/vdcbzzbsgrhb09p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی