تاریخ انتشار۱۸ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب : 89447
امام جمعه مسجد مکی زاهدان:

تفرقه بازگشت به جاهلیت است

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: تفرقه و اختلافات قومی مذهبی حرکت در مسیر بازگشت به عصر جاهلیت است.
تفرقه بازگشت به جاهلیت است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) از سیستان و بلوچستان، مولوی "عبدالحمید اسماعیل زهی" در خطبه های این هفته نمازجمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان اظهار داشت: همه انسانها از خاک پدید آمده اند و همه آنها فرزندان حضرت آدم هستند و از این رو نباید بدون دلیل با هم تقابل و درگیری داشته باشند. 

وی افزود: اختلاف نژاد، زبان و قومیت تنها برای تمایز انسانها از یکدیگر و شناخت بهتر افراد است و نباید مایه فخر فروشی یا ستیز بین اقوام و طوایف باشد. 

خطیب جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان ادامه داد: تعالیم حیاتبخش اسلام نیز مسلمانان را به حفظ حرمت مال، جان و آبروی همه انسانها توصیه کرده است و هیچ مسلمانی حق ندارد خون یک انسان بی گناه را بریزد یا به مال و آبروی افراد تجاوز کند. 

وی تاکید کرد: اسلام بین جان و مال و آبروی انسانهای بی گناه تفاوتی قائل نیست و از همین رو ریختن آبروی یک انسان هیچ فرقی با کشتن او یا تجاوز به اموالش ندارد. 

مدیر دارالعلوم مکی اهل سنت زاهدان همچنین با تاکید بر ضرورت حفظ بهداشت جسم و روان اظهار داشت: بهترین راه برای حفظ سلامت جسم و روح توجه به تعالیم اسلام و ندای درونی فطرت است. 

وی افزود: راه سعادت در سلامت جسم و روح قرار دارد و مسلمان باید در راه بهداشت جسم و روان خویش تلاش کند و با دوری از گناه و رعایت اصول بهداشتی سلامت کامل خود را تضمین نماید.
https://taghribnews.com/vdcbzabw.rhb9apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی