تاریخ انتشار۱۸ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : 66497

عالمان دینی عربستان بیانیه وزارت کشور را محکوم کردند

عالمان دینی عربستان بیانیه وزارت کشور مبنی بر دست داشتن ایران در نا آرامی‌های اخیر در این کشور را به شدت محکوم کردند.
عالمان دینی عربستان بیانیه وزارت کشور را محکوم کردند
 به گزارش تقریب(تنا)،
روحانیون برجسته عربستان ادعای وزارت کشور در دست داشتن ایران در نا آرامی‌های قطیف را محکوم کرده و آن را ادعایی بی‌اساس خواندند. 

"شیخ عبدالکریم الحبیل" امام جمعه شهرک الربیعه واقع در استان قطیف ضمن انتقاد از متهم ساختن مردم این منطقه به عدم وفاداری به کشور خود تأکیدکرد: ما فرزندان این سرزمین هستیم و هیچ کس نمی تواند این مسئله را زیر سئوال ببرد.
 
وی با بیان این که ما در این سرزمین ریشه‌ای هزاران ساله داریم و حب این سرزمین در رگ‌های ما جریان دارد، گفت: ما کسانی نیستیم که برای یافتن کار و یا لقمه‌ای نان به این سرزمین آمده باشیم تا به محض تهدید بیگانه‌ای از آن فرار کنیم. 

"شیخ باقر آل نمر" امام و خطیب العوامیه نیز با بیان این که ادعای وجود ارتباط میان ناآرامی‌های اخیر و عوامل خارجی، ادعایی بی اساس است گفت: نباید مسئولیت اختلاف ریاض و تهران را متوجه شیعیان کرد. 

وی با بیان این که نیروهای امنیتی سعودی مسئولیت ناآرامی‌ها و اقدامات خشونت بار را بر عهده دارند توضیح داد: اگر دستگیری سالمندان و هتک حرمت‌ها نبود درگیری‌های اخیر صورت نمی‌گرفت. 

در همین رابطه "شیخ حسین مصطفی" نیز در خطبه نماز جمعه قطیف ضمن بی‌اساس خواندن بیانیه وزارت کشور، تأکیدکرد: شیعه جزئی از این سرزمین است. 

وی با بیان این که علت اصلی ایجاد درگیری میان مردم و نیروهای امنتی نادیده گرفتن حقوق آنهاست به مسئولان عربستان اعلام کرد: تنها عاملی که امنیت و آرامش را بازمی‌گرداند احقاق حقوق و اقامه عدل است. 

"شیخ محمد حسن حبیب" نیز آنچه را در بیانیه وزارت کشور عربستان مبنی بر زیر سئوال بردن وفاداری مردم منطقه العوامیه نسبت به کشور خود آمده است، سخنی احمقانه و بی اساس توصیف کرد و افزود: مشکل تنها منطقه العوامیه نیست بلکه مشکل جامعه‌ای است که به دنبال حقوق خود است و تا زمانی که این حقوق محقق نشود مشکل افزایش خواهد یافت.



https://taghribnews.com/vdcbzab0.rhb09piuur.html
مرجع : راصد
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی