تاریخ انتشار۲۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : 81247
مدير حوزه علميه عرفاني دشتک عليا(مانه و سملقان):

بهترین راه گسترش وحدت پرداختن به مشترکات است

مدیر حوزه علمیه عرفانی دشتک علیا اهل سنت مانه و سملقان گفت: بهترین راه گسترش وحدت این است که شیعه و سنی با یکدیگر ارتباط بیشتری داشته باشند.
بهترین راه گسترش وحدت پرداختن به مشترکات است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "آخوندامانی" مدیر حوزه علمیه عرفانی دشتک علیا اهل سنت مانه و سملقان(خراسان شمالی) در گفتگو با تقریب اظهار داشت: اگر سوء تفاهمات از بین برود و شیعه و سنی روی مشترکات تأکید کنند و از اختلافات بپرهیزند وحدت در جوامع اسلامی گسترش خواهد یافت. 

آخوند امانی بابیان اینکه پیامبر اکرم (ص) در مورد وحدت احادیث بسیاری فرموده اند، افزود: اختلاف عذاب و وحدت رحمت است و گسترش وحدت در جوامع اسلامی باعث ضربه محکم بردهان مستکبران خواهد شد. 

وی تصریح کرد: ماباید پشتیبان این انقلاب و نظام باشیم چراکه هر چه داریم از این انقلاب و نظام داریم و وحدت که امری مهم و حیاتی برای مسلمین جهان است باید در جهت رشد و توسعه آن تلاش کرد. 

روحانی اهل سنت مانه و سملقان افزود: ما مسلمانان با پیروی از مقام معظم رهبری و عملی کردن احادیث پیامبر اکرم (ص) در خصوص جایگاه وحدت و اثرات آن در جامعه مورد رحمت و الطاف خداوند متعال قرار گیریم. 

مدیر حوزه علمیه عرفانی دشتک علیا ادامه داد: امروز ما باید وحدت را به صورت عملی به جهان نشان دهیم و اجازه ندهیم دشمن به حریم خصوصی ما با ایجاد تفرقه و دوبه هم زنی نفوذ کند. 

آخوند امانی همچنین برگزاری کنفرانس های وحدت، را گامی در راستای توسعه، پیشرفت و تحقق وحدت در جوامع اسلامی برشمرد. 

وی گفت: با برگزاری کنفرانس های وحدت اسلامی از نظریات اندیشمندان، نویسندگان و نخبگان کشورهای جهان اسلام استفاده می شود که این خود گامی مثبت در راستای تحقق وحدت اسلامی می باشد.
https://taghribnews.com/vdcbz5bw.rhb8apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی