تاریخ انتشار۱۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : 155689

معارضان مانع دسترسی افراد نیازمند به کمک های انسانی در سوریه می شوند

وزیر امور خارجه روسیه گفت: معارضان سوری مانع دسترسی افراد نیازمند به کمک های انسانی در مناطق مختلف سوریه می شوند.
معارضان مانع دسترسی افراد نیازمند به کمک های انسانی در سوریه می شوند
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، "سرگئی لاوروف" در نشست خبری مشترک با نیکلای باردیوژا دبیر کل سازمان پیمان امنیت دسته جمعی گفت: معارضان مسلح سازش ناپذیر مانع اصلی در مسیر انتقال کمک های انسانی به مناطق نیازمند در سوریه می شوند.

وی افزود: به احتمال زیاد آنها امیدوارند که وضعیت سوریه متشنج شود و این مساله خشم جامعه جهانی را علیه دولت سوریه برانگیزد.

لاوروف گفت: بخوبی شاهد این تلاش ها هستیم و می دانیم چه اهدافی در پشت سر این گونه اقدامات قرار دارد.

وزیر امور خارجه روسیه، بدون ذکر نام کشور خاصی، برخی کشورهای غربی را به تلاش برای سوء استفاده از وضعیت انسانی سوریه با هدف اعمال فشار بر دولت این کشور متهم کرد.

وی گفت: اخیرا نشست به اصطلاح گروه سطح عالی برای بررسی وضعیت انسانی سوریه برگزار شد و اکثر شرکای غربی در آن فقط به ضرورت تلاش برای تغییر مواضع به ادعای آنها منفی دولت سوریه اشاره کردند و این در شرایطی است که شواهد زیادی از همکاری موثر دمشق برای اجرای برنامه کمک های انسانی در این کشور حکایت می کند.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه سخنان خود به تهدیدهای ناشی از فعالیت های تروریست ها در سوریه علیه عملیات انتقال و امحای سلاح شیمیایی سوریه اشاره کرد.

وی افزود: معارضان برنامه هایی برای حمله به کاروانهای انتقال سلاح شیمیایی سوریه ازجمله مراکز نگهداری مواد شیمیایی در بندر لاذقیه تدارک دیده بودند.
https://taghribnews.com/vdcbwsb89rhbs0p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی