تاریخ انتشار۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۹:۵۵
کد مطلب : 165282
با حضور رئیس جمهور:

آغاز نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد برای بررسی وضعیت بحرانی مردم غزه

نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد به منظور بررسی وضعیت بحرانی مردم غزه با حضور رئیس‌جمهور کشورمان در تهران آغاز به کار کرد.
آغاز نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد برای بررسی وضعیت بحرانی مردم غزه
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد به منظور بررسی وضعیت بحرانی مردم غزه با حضور رئیس‌جمهور کشورمان امروز دوشنبه با حضور ۴۰ کشور جهان در هتل آزادی تهران گشایش یافت.

الجزایر، بنگلادش، کوبا، ایران، مصر، هند، سنگال، آفریقای جنوبی، زامبیا، فلسطین، زیمبابوه، اندونزی و مالزی ۱۳ عضو کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد هستند.

قرار است این اجلاس پیس‌نویس بیانیه‌ای را بررسی و مورد تصویب قرار دهد.

کمیته فلسطین در سال ۱۹۸۳ در جنبش عدم تعهد تشکیل شد و باتوجه به ماهیت موضوع فلسطین و مطابقت حقانیت مردم آن با اهداف و اصول بنیادین جنبش عدم تعهد که با نفی سلطه مبارزه با تجاوز حفظ تمامیت ارضی استقلال و حق تعیین سرنوشت تاکید دارد این جنبش در حاشیه نشست‌های سطح بالای خود این موضوع را در قالب کمیته فلسطین مورد بررسی قارای می‌دهد.

پس از شروع بحران اخیر در غزه و در پی دستور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و در چارچوب تلاش های فشرده دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به عنوان رییس دوره ای جنبش عدم تعهد (نم) و در نشست سفرای کشورهای عضو کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک که به ابتکار ایران و به ریاست حسین دهقانی سفیر و سرپرست نمایندگی دایم ایران در سازمان ملل متحد برگزار شد، مقرر شد به منظور بررسی آخرین وضعیت غزه و یافتن راهکارهای حل بحران و نیز کاهش آلام انسانی مردم بی گناه غزه، نشست یک روزه کمیته فلسطین به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و با حضور وزرای خارجه کشورهای عضو کمیته فلسطین و همچنین تعداد دیگری از اعضای فعال این جنبش به ریاست وزیر امور خارجه کشورمان در تهران برگزار شود.
https://taghribnews.com/vdcbwsb85rhb05p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی