تاریخ انتشار۲۵ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۲۱:۱۳
کد مطلب : 83065
مدرس حوزه علميه اهل سنت الصديق بيرجند:

انقلاب های مردمی کشورهای اسلامی الگو گرفته از انقلاب اسلامی ایران

مدرس حوزه علمیه اهل سنت الصدیق بیرجند(خراسان جنوبی)گفت: بیداری اسلامی که امروزه ما در کشورهای جهان اسلام شاهد آن هستیم، پاسخ قاطعانه و حق گونه مسلمین در برابر حکام ظالم وستمگر است.
انقلاب های مردمی کشورهای اسلامی الگو گرفته از انقلاب اسلامی ایران
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "مولوی اسماعیل کاظمی" مدرس حوزه علمیه اهل سنت الصدیق بیرجند(خراسان جنوبی) در گفتگو با تقریب در تعریف بیداری اسلامی اظهارداشت: بیداری اسلامی یعنی اینکه جوانان مسلمان بنا به تکلیف الهی که بردوش دارند و خود را موظف می دانند که به تلاش های دروغین حاکمان، پاسخی دندان شکن و قاطعانه بدهند. 

مولوی کاضمی تصریح کرد: ملت های قیام کننده با اعتراض به سیاست حکومت کشورشان هم اکنون مسئولیت اسلامی شان را به گوش دیگر هم نوعان رسانیده و پایه های حکومت اسلامی را پایه ریزی و حق را برجامعه حاکم ساخته اند. 

وی همچنین به نقش انقلاب ایران در بیداری اسلامی نیز افزود: انقلاب اسلامی ایران هم بنابر ندای آزادی خواهی که جوانان در زمان رژیم منحوس پهلوی داشتند به پاخواستند و به ندای رهبرشان پاسخ دادند و خواستار برقرارشدن حکومت اسلامی در بلادشان شدند و به پیروزی نیز رسیدند. 

این مدرس حوزه علمیه اهل سنت اضافه کرد: انقلاب های مردمی و اسلامی کشورهای جهان اسلام نیز الگو گرفته از انقلاب اسلامی ایران است و این نهضت اسلامی ایران است که درسایر کشورها به عنوان خیزش اسلامی و موج بیداری اسلامی شکل گرفته و روبه گسترش است. 

مولوی کاظمی بااشاره به نقش علما و روحانیون در صیانت از بیداری اسلامی افزود: علما و روحانیون تشیع و اهل سنت در رساندن پیام آزادی و عدالت در راس انقلاب های اسلامی قرار داشتند و دارند و از آنجا که روحانیون چراغ هدایت هستند در نشان دادن مسیر حق بسیار تأثیر گذار هستند و باید با گسترش وحدت اسلامی وآگاهی جوانان از علل و اهداف مردمان کشورهای قیام کننده از این بیداری اسلامی صیانت و محافظت بکنند. 

این روحانی اهل سنت به اهمیت داشتن وحدت مسلمین درگسترش بیداری اسلامی اشاره کرد و گفت: هیچ انقلابی به ثمر نمی رسد مگر درسایه وحدت و یک دلی و انسجامی که باهمدیگر داشته اند و دارند و اگر مسلمانان با یکدیگر متحد و همدل بمانند به پیروزی های به مراتب بیشتر در مقابل دشمنان اسلام خواهند رسید و نهضت آنها تداوم خواهد داشت و روز به روز گسترش خواهد یافت.
https://taghribnews.com/vdcbsgbw.rhbf0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی