تاریخ انتشار۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : 188007

رحلت علامه سید محمد بحرالعلوم / وزارت امورخارجه پیام تسلیت صادرکرد

آیت الله سید محمد بحرالعلوم از علمای نجف اشرف دیروز در بیمارستان این شهر درگذشت. سخنگوی وزارت امورخارجه ضمن تسلیت درگذشت علامه سید محمد بحرالعلوم از علمای دینی عراق، فعالیتهای علمی و مجاهدتهای ایشان را ستود.
رحلت علامه سید محمد بحرالعلوم / وزارت امورخارجه پیام تسلیت صادرکرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از روابط عمومی وزارت امور خارجه، خانم افخم ضایعه درگذشت عالم، متفکر و سیاست مدار برجسته عراقی دکتر سید محمد بحرالعلوم را به دولت و ملت، به ویژه مراجع عظام و حوزه های علمیه عراق و خانواده آن مرحوم تسلیت و تعزیت گفت.

وی تالیفات علمی در کنار مبارزه و مجاهدت علیه رژیم صدام و نیز نقش برجسته مرحوم بحرالعلوم در اداره سیاسی عراق را به ویژه پس از سقوط رژیم بعث از سوابق برجسته و خدمات ماندگار آن عالم بزرگ دانست و افزود: بی شک نام نیک این عالم مجاهد در تاریخ عراق و نیز حوزه های علمیه و مجامع علمی ماندگار خواهد بود.

آیت الله سید محمد بحرالعلوم از علمای نجف اشرف دیروز در بیمارستان این شهر درگذشت. آن مرحوم از معارضان رژیم صدام بود که در سال 1969 غیابی به اعدام محکوم شد.
وی تلاش زیادی برای برپایی دولت دموکراتیک انجام داد و بر همزیستی و صلح بین عراقی ها تاکید داشت و تلاش های او در کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا به ویژه انگلیس تا زمان فوتش ادامه داشت.

 
https://taghribnews.com/vdcbgwb8zrhbwgp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی