تاریخ انتشار۱۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 165606
امام جمعه موقت سنندج:

تکفیر و تندروی در اسلام هیچ جایگاهی ندارد/مسلمانان مواظب تبلیغات رسانه ای دشمنان باشند

امام جمعه موقت سنندج خواستار هوشیاری پیروان همه مذاهب اسلامی در برابر توطئه‌ های تفرقه افکنانه دشمنان اسلام شد.
تکفیر و تندروی در اسلام هیچ جایگاهی ندارد/مسلمانان مواظب تبلیغات رسانه ای دشمنان باشند
 به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، "ماموستا امین راستی" ظهر امروز در خطبه ‌های نماز جمعه این هفته سنندج جنایات ضد انسانی رژیم منحوس صهیونیستی در غزه را محکوم کرد و اظهار داشت: تا زمانی که مسلمانان در هر جای دنیا وحدت و انسجام داشته باشند هیچ دشمنی نمی‌ تواند به آنان خدشه‌ای وارد کند لذا جنایات و کشتارهایی که هم‌ اکنون در فلسطین، افغانستان، عراق و سوریه در حال وقوع است از تفرقه در بین صفوف مسلمانان نشأت می ‌گیرد. 

وی افزود: تمامی مصیبت‌ هایی که بر سر مسلمانان می‌ آید از عدم اتحاد و انسجام آنان سرچشمه می ‌گیرد و هرگاه در صفوف مسلمین خدشه ای ایجاد شده شاهد صدمات گسترده ای بوده ایم. 

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: تکفیر و تندروی در اسلام هیچ جایگاهی ندارد و همه علمای اسلامی حرکت گروه‌های تندرو و تروریستی همچون داعش را محکوم می ‌کنند. 

ماموستا راستی خاطر نشان کرد: هر کسی که گوینده "لا اله الا الله" و " محمد الرسول الله" باشد وارد دایره اسلام بوده و نباید وی را تکفیر کرد. 

وی بر هوشیاری همه جانبه مردم در برابر توطئه‌ های تبلیغاتی و رسانه‌ ای دشمنان تأکید کرد و گفت: دشمنان اسلام با تکیه بر شبکه ها و سایت های مختلف می‌ خواهند جوانان و نوجوانان مسلمان را از هویت اسلامی و دینیشان بیگانه کرده و آنان را به سوی گروه‌ های تکفیری و تروریستی گسیل دهند. 

امام جمعه موقت سنندج در بخشی دیگر از خطبه‌ های نماز جمعه این هفته بر ضرورت توجه ویژه به اشتغال‌ زایی و مهارت ‌آموزی برای جوانان تأکید کرد و گفت: بسیاری از افرادی که جذب گروه های تندرو و تکفیری شده اند از خانواده های بی بضاعت و مستمند جامعه بوده اند و اگر در جامعه اسلامی فاصله طبقاتی بین فقیر و ثروتمند کم باشد این افراد جذب این گروه ها نمی شوند. 

پس از اقامه نماز جمعه این هفته نیز نمازگزاران سنندجی با طی کردن مسیر مسجد جامع تا میدان انقلاب این شهر با سردادن شعارهای "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" حمایت خود را از مردم بی دفاع غزه اعلام کردند.
https://taghribnews.com/vdcbgsb80rhb00p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی