تاریخ انتشار۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : 159603

سفارت بلژیک هم از برگزاری انتخابات سوریه در این کشور جلوگیری می کند

به دنبال تصمیم برخی از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و آلمان، مبنی بر ممانعت از برگزاری انتخابات سوریه، وزیر امور خارجه بلژیک هم اعلام کرد: مسئولان سفارتخانه سوریه در بلژیک حق ندارند انتخابات ریاست جمهوری سوریه را در این سفارت برگزار کنند.
سفارت بلژیک هم از برگزاری انتخابات سوریه در این کشور جلوگیری می کند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، وزارت امور خارجه بلژیک با صدور بیانیه ای سفارت سوریه در بروکسل را از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری منع کرد.

به نقل از منبعی در وزارت امور خارجه بلژیک، "دیدیه رندرز" وزیر امور خارجه به کاردار سفارت سوریه در بروکسل اعلام کرد، مسئولان سفارتخانه حق ندارند انتخابات ریاست جمهوری سوریه را در این سفارت برگزار کنند.

"بهار كيميونگور" نماینده "کمیته بلژیکی مخالفت با دخالت در امور سوریه" هم به نوبه خود تأکید کرد: نمی توانیم بپذیریم که دولت ما سوری ها را از شرکت در انتخابات کشورشان منع می کند. وی این ممنوعیت را نقض آشکار آزادی بیان سوری های مقیم بلژیک قلمداد کرد.

تصمیم بلژیک به دنبال آن اتخاذ شد که چند کشور عضو اتحادیه اروپا همچون فرانسه و آلمان نیز سوری های مقیم کشورشان را از مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری منع کردند.

این انتخابات در داخل کشور سوریه روز سوم ژوئن برگزار می شود و همه سوری های مقیم خارج که گذرنامه آنها ممهور به مهر رسمی خروج از کشور باشد می توانند در انتخابات حوزه خارج از کشور شرکت کنند.
https://taghribnews.com/vdcbg9b8frhbs0p.uiur.html
مرجع : سیریانیوز
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی