تاریخ انتشار۲۵ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۹:۳۳
کد مطلب : 83100
نشست اتحادیه عرب:

صلح با اسرائیل تنها با عقب‌نشینی کامل از سرزمین‌های اشغالی حاصل می‌شود

در حالی كه اتحادیه عرب در رويارويی با سوريه بر طبل جنگ می كوبد در مورد اسرائيل تاکیدکرد: که صلح عادلانه و فراگیر تنها از طریق عقب‌نشینی کامل این رژیم از سرزمین‌های اشغالی محقق می‌شود.
صلح با اسرائیل تنها با عقب‌نشینی کامل از سرزمین‌های اشغالی حاصل می‌شود

به گزارش تقریب(تنا)، شورای وزيران اتحادیه عرب روز گذشته یکشنبه 23 بهمن‌ماه جاری در نشست فوق العاده ای تأکیدکرد: مسئله صلح روند فراگیر و غیرقابل تجزیه است و تنها با عقب‌نشینی کامل از سرزمین‌های اشغالی از جمله بلندی‌های جولان سوریه و سرزمین‌های اشغالی جنوب لبنان، تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف و همچنین برطرف نمودن مشکل پناهندگان محقق می‌شود.

 اتحادیه عرب در این نشست همچنین ضمن تقدیر از اقدامات "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در خصوص از سرگیری مذاکرات مستقیم و پیگیری تلاش‌ها در شورای امنیت، مجمع عمومی و دیگر نهادهای بین‌المللی، تاکیدکرد: ازسرگیری مذاکرات مستقیم مستلزم پذیرش راه‌حل دو کشور از سوی اسرائیل است. 

اتحادیه عرب كه در محكوميت سوريه تمام توان ديپلماتيك خود را در سطح جهان بسيج كرده است در مقابل اسرائيل به صدور بيانيه ای اكتفا كرده و طی آن ضمن محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی در ارتباط با ادامه شهرک‌سازی‌ها، تخریب خانه‌های مردم فلسطین و کوچ اجباری آنها بر لزوم برگزاری کنفرانس بین‌المللی ویژه بررسی درگیری فلسطینی-اسرائیلی و با هدف پایان دادن به اشغال اراضی فلسطین و اتخاذ تصمیمات نهایی در خصوص مسائل مربوط به مرزها، امنیت، قدس و آوارگان و ارائه راهکار عادلانه درباره مشکل آوارگان فلسطینی تاکیدکرد.

شرکت‌کنندگان در این نشست همچنین با تأکید بر لزوم پایان دادن بر محاصره نوار غزه از کشورهای عضو خواستند با تشکیل یک شبکه مالی با اعتبار 100 میلیون دلار به صورت ماهیانه رهبران فلسطینی و مردم این سرزمین را در رویارویی با فشارهای مالی موجود یاری کنند.

https://taghribnews.com/vdcbg8bw.rhbfgpiuur.html
مرجع : الیوم السابع
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی