تاریخ انتشار۱۳ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : 96863
خرمشاد در دیداربا رئیس آژانس امور دینی قزاقستان:

امروز جهان از افراط گرایی دینی رنج می‌برد

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیداربا "غیرت لاما شریف" رئیس آژانس امور دینی قزاقستان ضمن تأكید بر پرهیز از افراط گرایی دینی اظهارداشت: امروز جهان و به خصوص دنیای اسلام از افراط گرایی دینی رنج می‌برد.
امروز جهان از افراط گرایی دینی رنج می‌برد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "محمدباقر خرمشاد" رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی كه به منظور شركت در کنگره رهبران ادیان سنتی جهان به شهر آستانه پایتخت قزاقستان سفر كرده بود، در محل کاخ استقلال با "غیرت لاما شریف" رئیس آژانس امور دینی این كشور دیدار و گفت‌وگو كرد.

در این دیدار كه "صیفی" سفیر كشورمان، "عظیمی" مشاور رئیس سازمان و "صابری" رایزن فرهنگی ایران در قزاقستان نیز حضور داشتند، خرمشاد اظهار داشت: از مسائل مهمی که دو كشور بر آن تأکید دارند، پرهیز از افراط گرایی دینی است که عده‌ای با خشونت و ترور تصویری غیرواقعی از اسلام را ترسیم می‌کنند.

وی افزود: امروز جهان و مخصوصا دنیای اسلام از افراط گرایی دینی رنج می‌برد. اسلام دین صلح، دوستی و گفت‌وگوست و با خشونت و ترور و افراط گرایی مخالف است. افراط گرایی موجب تفرقه و تشتت بین مسلمانان خواهد شد و مسلمانی که موجب تفرقه جهان اسلام می‌شود مانند کسی است که خود در کشتی نشسته است و آن را سوراخ می‌کند.

خرمشاد، برگزاری کنگره رهبران ادیان سنتی جهان را در جلوگیری از افراط گرایی بسیار مفید دانست و در خصوص فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در زمینه گفت‌وگوی ادیان گفت: اخیرا، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی میزبان رهبران کلیسای ارامنه بود و دو روز قبل نیز نخستین نشست دینی اسلام و مسیحیت پروتستان انجیلی با عنوان "مسئولیت مشترك مسلمانان و مسیحیان در قبال بیت‌المقدس" برگزار کرد و در برگزاری نشست دهمین گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت در واتیکان شركت می‌كنیم.

وی یادآورشد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مقاطع مختلف برنامه‌های مختلفی برای تقریب مذاهب و نزدیکی ادیان اجرا می‌کند.

خرمشاد در پایان گفت: آمادگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را برای همکاری در زمینه آموزش طلاب در مدارس اهل سنت، برگزاری مشترک سمینار حج، برگزاری نمایشگاه و دوره‌های آموزش خوشنویسی و برگزاری نمایشگاه قرآن اعلام می‌کنیم و امیدواریم همکاری‌های دو کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان روز به روز گسترش یابد.

در ابتدای این دیدار، "غیرت لاما شریف" ضمن خیر مقدم به اعضای هیئت ایرانی، به فعالیت‌های آژانس امور دینی، خصوصا فعالیت‌های فرهنگی و بین‌المللی این آژانس و برگزاری کنفرانس ادیان اشاره کرد و گفت: کنگره ادیان یکی از ابتکارات "نظر بایف"رئیس جمهور قزاقستان است که شما شاهد برگزاری این کنفرانس هستید.

وی افزود: ما می‌خواهیم از طریق آژانس امور دینی در قزاقستان مرکز ابوحنیفه را دایر کنیم که در این مرکز ضمن تربیت طلاب و روحانیون اهل سنت حنفی نسبت به برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآن و آموزش‌های اسلامی، برنامه‌ریزی و اجرا شود.

رئیس آژانس امور دینی افزود: ما از همکاری و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از برنامه‌های فرهنگی و دینی استقبال می‌کنیم و امیدواریم همانطور که در گذشته همکاری خوبی داشته‌ایم در آینده نیز همکاری بیشتری داشته باشیم.
https://taghribnews.com/vdcbfwb9.rhb00piuur.html
مرجع : روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی