تاریخ انتشار۱۴ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : 88943

سفر مشکوک طارق الهاشمی به قطر به دعوت حمد بن خليفه

در حالی كه روز گذشته دفتر اطلاع‌رسانی طارق الهاشمی معاون فراری رئیس جمهور عراق از سفر رسمی وی به دوحه پایتخت قطر خبر داده است، "محمود عثمان" یکی از رهبران ائتلاف کردستان عراق خبر فرار "طارق الهاشمی" به قطر را تکذیب و با تأکید بر اینکه دوحه دوست بغداد نیست از اقدام امیر قطر در دعوت از هاشمی انتقاد کرد.
سفر مشکوک طارق الهاشمی به قطر به دعوت حمد بن خليفه
به گزارش خبرگزاری تقریب "تنا"، طارق الهاشمی صبح روز گذشته بنا به دعوت رسمی حمد بن خلیفه آل ثانی، خاک کردستان عراق را به مقصد دوحه ترک کرد.

این سفر در حالی آغاز شد که پیش از این مسعود بارزانی با تحویل دادن او به دستگاه قضايی بغداد کاملا مخالفت کرده بود.

دفتر اطلاع‌رسانی الهاشمی گفته است: الهاشمی همچنین به چند کشور دیگر عربی سفر خواهد کرد که به موقع نام آن کشورها اعلام می‌شود. 

روز گذشته نیز نوری مالکی نخست‌وزیر عراق در کنفرانسی خبری از کشورهای عربی خواست از طارق الهاشمی استقبال نکنند.

گفتنی است طارق الهاشمی از سوی دستگاه قضايی عراق تحت تعقیب است. 

طارق الهاشمی به قطر نرفته است
این خبر در حالی منتشر می‌شود كه  "محمود عثمان" یکی از رهبران ائتلاف کردستان عراق خبر فرار "طارق الهاشمی" به قطر را تکذیب کرد و با تأکید بر اینکه دوحه دوست بغداد نیست از اقدام امیر قطر در دعوت از هاشمی انتقاد کرد. 

وی خبر فرار "طارق الهاشمی" معاون اول رئیس جمهوری عراق به قطر را رد و اعلام کرد که بر اساس بیانیه مقامات مسئول دو فرودگاه "سلیمانیه" و "اربیل"، هاشمی کردستان عراق را ترک نکرده است.

این درحالی است که دیروز برخی منابع اعلام کرده بودند که هاشمی که به دلیل دست داشتن در حملات تروریستی تحت تعقیب قضایی قرار دارد، به قطر گریخته است.

محمود عثمان خبر دعوت دوحه از هاشمی برای پناهنده شده به قطر را تأیید کرد و آن را مورد انتقاد قرار داد و گفت: این اقدام دوحه دخالت آشکار در امور داخلی عراق است.

وی افزود: قطر دوست عراق نیست و دعوت این کشور از هاشمی برای پناهنده شدن نوعی دخالت در امور داخلی کشورمان به شمار می‌رود.

این رهبر ائتلاف کردستان عراق افزود: انتظار می‌رفت که مسئله هاشمی در دو بعد سیاسی و قضایی حل و فصل شود. طرف‌هایی که این مسئله را از بعد سیاسی حل و فصل نکرده‌اند، مسئول تأخیر ایجاد شده در حل و فصل این موضوع هستند.
https://taghribnews.com/vdcbf9bw.rhbwapiuur.html
مرجع : خبرگزاري ها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی