تاریخ انتشار۱۵ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : 89104

ادامه اعتراضات در بحرين

تنا
رئيس جمعيت حقوق بشر جوانان بحرين گفت: اعتراض ها و تظاهرات مردم بحرين براي مطالبه آزادی و دموكراسی در مناطق مختلف اين كشور همچنان ادامه دارد.
ادامه اعتراضات در بحرين
به گزارش تقریب (تنا)، "محمد المسقطی" رئیس جمعیت حقوق بشر جوانان بحرین تاكید كرد بحرین دیروز (دوشنبه ۱۴ فروردین) صحنه تظاهرات گسترده مردمی بود كه خواستار تحقیق و روشن شدن واقعیت ها درباره جزئیات شهادت شماری از بحرینی ها بودند. 

وی افزود: مردم بحرین دراین روز همچنین در اعتراض به برگزاری مسابقات (اتومبیل‌رانی فرمول یک) تظاهرات كردند و این تظاهرات با سركوب نیروهای امنیتی بحرین روبرو شد.

رئیس جمعیت حقوق بشر جوانان بحرین خاطرنشان كرد: سركوب تظاهرات مردم از سوی نیروهای امنیتی نشان دهنده این است كه مسئولان بحرینی تمایلی به آرام شدن اوضاع ندارند ؛ بلكه بالعكس خواهان حمله به مردم و كشتن آنان هستند. 

المسقطی تصریح كرد: پافشاری مسئولان بحرینی به مقابله با این راهپیمایی ها تاكیدی بر بی توجهی آنان به قوانین بین المللی و به رسمیت نشناختن این قوانین و نیز حق مردم در برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز است. 

وی تاكید كرد: مسئولان آل خلیفه حق مردم بحرین در تعیین سرنوشت خود و دستیابی به خواسته هایشان را قبول ندارند.

معترضان بحرینی دو خودرو پلیس را به آتش کشیدند
 
یک مسئول امنیتی بحرین دیروز (دوشنبه ۱۵ فروردین) اعلام کرد دو خودروی پلیس پس از آنکه از سوی تظاهرکنندگان در جنوب شهر منامه هدف کوکتل مولوتف قرار گرفت، در آتش سوخت. 

این مسئول بحرینی افزود نیروهای امنیتی این کشور به دنبال عاملان این اقدام و تحویل آنها به مراجع قضایی هستند.

این حوادث نشان دهنده ادامه اعتراضات در بحرین است. حکومت پادشاهی سنی بحرین قدرت را در این کشور که اکثر مردم آن شیعه هستند در اختیار دارد. یک سال پس از سرکوب جنبش اعتراضی در بحرین در پی بهار عربی، شیعیان بحرینی جنبش اعتراضی خود را از سرگرفته اند. معترضان بحرینی اصلاحات سیاسی را خواستارند.

به گفته کمیسیون مستقل تحقیق، سرکوب اعتراضات بحرین در ماه مارس سال ۲۰۱۱ سی و پنج کشته برجا گذاشت که پنج تن از آنها عضو نیروهای امنیتی بودند. در این میان پنج نفر هم ابتدا بازداشت شده و پس از شکنجه کشته شده بودند.

بازداشتگاه جدید آل خلیفه لو رفت 

"یوسف ربیع" رئیس انجمن حقوق بشر بحرین بازداشتگاه جدید رژیم آل خلیفه را افشا و از استفاده این رژیم از اصطبل ها و طویله ها برای نگهداری معترضان و انقلابیون پرده برداشت.
 
ربیع فاش كرد كه رژیم آل خلیفه اخیرا ساختمانی وابسته به شهرداری منطقه الغربیه در منطقه كرزكان را به بازداشتگاه تبدیل كرده و به تعقیب آزادیخواهان و عدالت طلبان و طرفداران دموكراسی مبادرت می كند.

ربیع گفت: علاوه بر این ساختمان ، شماری از اصطبل ها و طویله های منطقه را نیز تخلیه كرده و آن ها را به زندان و بازداشتگاه تبدیل كرده است.

وی همچنین تاكید كرد: اقدام آمریكا در سرپوش نهادن بر جنایت های آل خلیفه، طبق قوانین بین المللی امری جنایتكارانه به شمار می رود. 

رئیس انجمن حقوق بشر بحرین افزود: ادامه حضور نیروهای سعودی در بحرین ، به مثابه اشغال این كشور به شمار می رود و مردم بحرین اعم از شیعه و سنی حق دارند با تمام امكانات به مقابله با اشغالگران بپردازند.

ربیع اظهار داشت: رژیم آل خلیفه از هر راهی برای سركوب انقلاب مردمی بحرین استفاده می كند در حالی كه تنها خواسته مردم از زمان آغاز انقلاب در سال ۲۰۱۱ تاكنون آزادی و عدالت بوده است.

فعال بحرینی با ادامه اعتصاب غذای خود حاضر به خوردن دارو نشد

"عبدالهادی الخواجه" فعال حقوق بشر بحرینی در زندانهای آل خلیفه با ادامه اعتصاب غذای خود حاضر به خوردن دارو نشد.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، حال "عبدالهادی الخواجه" در زندانهای رژیم بحرین پس از پنجاه و پنج روز اعتصاب غذا، به شدت وخیم شده است. 

الخواجه که در پی این اعتصاب غذا دچار دیابت شده است، حاضر به خوردن داروهایی که پزشکان برای وی در زندان تجویز کرده بودند، نشد.
پزشکان بحرینی به رژیم حاکم در مورد به کما رفتن الخواجه هشدار دادند. این پزشکان خواستار دیدار با الخواجه به منظور اطمینان پیدا کردن از وضع سلامت وی شدند.
https://taghribnews.com/vdcba8bw.rhb9gpiuur.html
مرجع : خبرگزاري ها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی