تاریخ انتشار۲۲ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : 156246
امام جمعه موقت تهران:

لزوم رعایت عفت و پاکدامنی در جامعه/ فناوری هسته ای حق ملت است

آیت الله امامی کاشانی تأکید کرد: فناوری هسته ای حق ملت است و هیچ گاه نمی توان از این حق به خاطر اینکه دشمنان مخالف قدرت گرفتن ایرانیان هستند، گذشت.
لزوم رعایت عفت و پاکدامنی در جامعه/ فناوری هسته ای حق ملت است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در نخستین خطبه امروز نماز جمعه که در دانشگاه تهران برگزار شد با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی افزود: در ادامه بحثم درباره رعایت عفت عمومی توجه شما را به این نکته جلب می کنم که چه کنیم تا در مسائل شهوانی عفت داشته باشیم؟

وی با بیان اینکه فطرت انسان را به سوی پاکی و خداطلبی سوق می دهد گفت: رعایت اخلاقیات از جمله مسائلی است که انسان را به سمت انسانیت خود می برد.

امام جمعه موقت تهران ، با اشاره به لزوم رعایت عفت و پاکدامنی در جامعه، گفت: عفت یعنی اینکه شهوات و غرایز خدادادی را در مجرایی که خداوند قرار داده استفاده کرد نه در انحراف.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت امیرالمومنین علی (ع) درباره چگونگی پرهیز از گناه چشم افزود: ایشان در پاسخ می فرمایند تنها راه نجات از نگاه گناه آلود، توجه به خداوند در همه حالات و اوقات است.

وی همچنین با اشاره به حدیث دیگری از حضرت امیر(ع) درباره ترک عادات بد و نگاه های آلوده گفت : ایشان در پاسخ به این سئوال نیز می فرمایند که باید با ریاضت عادات بد را از بین برد، چون فطرت در پاکی است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه باید با هواهای نفسانی مجاهده کنیم افزود: اگر چنین کاری را بکنیم و عادات نفسانی را عوض کنیم عبادات برای ما آسان می شود.

امامی کاشانی گفت: اگر انسان بخواهد از درون خود را پاک کند باید بر عادات مسلط شود.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم (ص) که به اصحاب فرمودند: کسی که به دنبال عفت رود خداوند به او کمک می کند وکسی که به دنبال نجات از فقر برود خداوند فقر و تنگدستی را از او برمی دارد افزود: کسی که دنبال دیدن باشد(نگاه گناه آلود) اگر بخواهد می تواند ببیند و اگر کسی نخواهد چیزی را ببیند چون دلش نمی خواهد، نمی بیند.

وی با اشاره به این نکته که خداوند متعال هیچ چیزی را بالاتر از صبر در برابر گناه ندانسته است گفت : فقط با توجه به باطن و اخلاقیات می شود انسان از گناه دست بردارد و به سوی فطرت خود بازگردد.

امامی کاشانی با اشاره به آیه ۱۹ سوره غافر گفت : خداوند می داند و اگاه است به چشمان پاک و ناپاک، پس باید با خداوند معامله کرد. و از او خواست کمک کند تا چشمان ما آلوده نشود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حدیثی از حضرت امیر(ع) که از ایشان در باره قض بصر سوال شد، گفت: ایشان پاسخ دادند چشم پوشی از هر نوع نگاهی به نامحرم، که این نگاه بذر شهوت و گناه را در دل می کارد.
وی با اشاره به گناهان زبان، گوش ، چشم و دیگر اعضای بدن افزود: اگر انسان این نوع گناهان را انجام دهد و توجه به خداوند نداشته باشد ، باعث غوطه ور شدن در این گناهان می شود.

وی در پایان به جوانان توجه به خداوند ، استغفار و اقامه نماز شب را برای پرهیز از این گونه گناهان و رعایت پاکدامنی و عفت توصیه کرد.

آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نمازجمعه با اشاره به اینکه ایرانیان فرهنگ غنی و تمدنی باستانی دارند، افزود: اکنون هوش و تمدن ایرانی زبانزد دنیاست و بر اساس تاریخ، تمدن ایرانی دومین تمدن در دنیا به شمار می رود.

وی گفت: زمانی که اسلام آمد، ملت ایران از همان زمان به اسلام روی آوردند و در زمان خلافت امام علی ‌(ع) تشیع ریشه دار شد.

آیت الله امامی کاشانی افزود: ایران از نظر فرهنگ و استعداد همواره می خواهد به سمت کمال حرکت کند.

وی به روز ارتش اشاره کرد و گفت: حضرت امام خمینی (ره) از همان ابتدا بر لزوم تقویت ارتش تاکید کردند و جلوه های آن را به خوبی می توان در جنگ تحمیلی و فداکاری های رزمندگان نظاره کرد.

آیت الله امامی کاشانی افزود: شهید صیاد شیرازی یکی از همین افرادی است که جان خود را برای میهن داد.
امام جمعه موقت تهران همچنین به موضوع فناوری انرژی هسته ای اشاره کرد و گفت: این فناوری ملت و جمهوری اسلامی ایران را ارتقا داد هر چند که دشمن نمی خواهد کشورمان پیشرفت کند.

آیت الله امامی کاشانی افزود: فناوری هسته ای حق ملت است و هیچ گاه نمی توان از این حق به خاطر اینکه دشمنان مخالف قدرت گرفتن ایرانیان هستند، گذشت.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به قطعنامه اخیر اتحادیه اروپا علیه ایران گفت: این قطعنامه یک سلسله حرفهای باطلی است که در حقیقات یک واقعیت دارد و آن دشمنی با فرهنگ اسلام و ایران است.

آیت الله امامی کاشانی در ادامه خطبه دوم نمازجمعه تهران افزود‌: وقتی می بینند این ملت با این فرهنگ اگر جلو برود در دنیا خیلی طرفدار پیدا می کند هر روز موضوعی را مثل حقوق بشر علیه آن عَلَم می کنند .

وی گفت: هر کس این قطعنامه را بخواند می بیند که امضاء کنندگان آن جز آدم های بی بند و بار و بی توجه به ارزشهای انسانی نیستند که خوی استکباری ، استعماری و استثماری دارند، لذا این قطعنامه قابل طرح و ارزش نیست.

خطیب این هفته نمازجمعه تهران در ادامه با اشاره به ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی گفت: بر اساس اعلام دولت هر کسی که خواست می تواند ثبت نام کند اما کسانی که استغناء دارند انصراف دهند .

وی با بیان اینکه در واقع این موضوع به بیت المال مربوط می شود، افزود:‌ بیت المال باید صرف مصالح کشور ، بهداشت‌، تولید ، اشتغال و کارهای مهم کشوری شود.

آیت الله امامی کاشانی گفت: کسانی که می بینند می توانند زندگیشان را اداره کنند از دریافت یارانه ها انصراف دهند و بگذارند برای کارهای مهم کشور سرمایه شود.
https://taghribnews.com/vdcba0b80rhbs5p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی