تاریخ انتشار۲۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : 81869
روحاني اهل سنت کلاله:

بيداري اسلامي، بيداري قلوب مسلمين جهان است

مدرس حوزه علميه قليچ ايشان اهل سنت کلاله گفت: بيداري اسلامي، بيداري افکار، اذهان عمومي و قلوب مسلمين جهان در برابرجايگاه و مهمترين وظيفه يک فردمسلمان در برابرمعبود خويش و دين اسلام است.
بيداري اسلامي، بيداري قلوب مسلمين جهان است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) ، "آخوند الحکيم خليلي" مدرس حوزه علميه قليچ ايشان کلاله در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب اظهارداشت: سران كشورهای مستكبر باید بدانند كه دیگر مسلمانان تن به اسارت نخواهند داد و این حق یك مسلمان است كه از عدالت مساوی در بین مردم برخوردار شود. متن گفت و گو به شرح ذیل است :

آخوند خليلي، در خصوص نقش انقلاب اسلامي در بيداري اسلامي توضيح بفرماييد؟ 

حضرت امام خيني(ره) توانست مسلمانان را از ظلم و ستم کفار و ر‍ژيم منحوس و خبيث شاهنشاهي نجات بدهد و با پيروزي در برابرمخالفان و معاندان و گسترش دين اسلامي  ازمحبوبيت فراواني دربين مسلمين جهان برخوردار شد و به همين علت اگر ما در بين مسلمانان جهان انگيزه و شوقي براي گسترش بيداري اسلامي مي بينيم به دليل پيروزي شايسته و تحسين براگيز حضرت امام در برابر مستکبران است. آنان انقلاب اسلامي ايران را الگو قرار مي دهند و وضعيت کنوني ايران را با گذشته مقايسه مي کنند و همانند خورشيد روشن و واضح است که انقلاب اسلامي ايران در سايه اسلام چقدر رشد کرده و توانسته به موفقيت هاي پي در پي در بسيار ي از زمينه ها دست يابد و به همين دليل انقلاب اسلامي ايران مي تواند بهترين الگو براي قيام مسلمانان جهان باشد. 

به نظر جنابعالي روحانيون تشيع و اهل سنت به چه ميزان در گسترش بيداري اسلامي مي توانند نقش داشته باشند؟ 

تبیین و تشریح مبانی اسلامی و آشنا کردن مردم با مسائل دینی و اعتقادی مهمترین وظیفه روحانیون و مبلغان دیندار در برابر بيداري اسلامي است، روحانيون تشيع و اهل سنت بايد جوانان را با حقایق آشنا کنند و به آنها بگويند، اين بيداري اسلامي چيست، مسلمانان در اين بيداري به دنبال چه چيزي هستندو...  آنان وظيفه دارند جوانان را از توطئه هاي دشمنان آگاه کنند و به آنان شرح دهند که چه چيزي در اين دين خداوند نهفته است که باعث ایجاد شور و جنبش و چنين انقلاب هایي در کشورهاي خاورميانه شده است . تبلیغ مبانی و معارف اسلامی و گسترش وحدت اسلامی در مقابله با توطئه های دشمنان از اصلی ترین و مهمترین وظایف روحانیون تشیع و اهل سنت در راستای تبلیغ فرامین الهی است. 

آخوتد خليلي در خصوص بيداري اسلامي و تحقق زمينه هاي وحدت اسلامي توضيح بفرماييد؟ 

وحدت امت اسلامي ازاصول وارزشهاي موردتأكيد پيامبراعظم(ص)بوده است؛ازمنظرآن حضرت،عزّت واقتدارهمه جانبه ي مسلمانان در پرتوي وحدت وهمبستگي، دربرابردشمنان مشترك است، پيامراعظم(ص)اسوه كامل درتمامي ابعادزندگي مي باشد، طبيعي است كه الگو قراردادن سيره ي آن حضرت، براي مسلمانان امروزه نيز،كارآمد ترين راهكارها را براي تحقق وحدت اسلامي، ارايه مي نمايد، مراد از وحدت امت اسلامي اين است كه مسلمانان در كنار حفظ مذاهب خودشان بر محو رمشتركات ديني مثل توحيد، قرآن، پيامبر اعظم(ص)، سنت وسيره ي نبوي در برابر خطراتي كه اصل اسلام وجامعه ي مسلمانان را تهديد مي كند،همبستگي وهمدلي داشته باشند و از اختلاف هاي گونا گون مذهبي، نژادي، زباني و... كه موجب وهن وسستي امت اسلامي مي شود، دوري كنند، اگر ما بخواهيم اين بيداري اسلامي روز به روز گسترش يابد وشاهد حکومتي برپايه عدالت اسلامي درجهان اسلام باشیم بايد وحدت اسلامي را با تکيه برمشترکات گسترش دهيم.


https://taghribnews.com/vdcb9wbw.rhb80piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی