تاریخ انتشار۱۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : 165598
عفو بین الملل:

اسراییل عمدا بیمارستانها را بمباران کرد

سازمان عفو بین المللی با استناد به اظهارات کارکنان واحدهای امدادی و بیمارستانی در غزه تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به عمد بیمارستانها و اعضای تیم های پزشکی را هدف قرار داده است.
اسراییل عمدا بیمارستانها را بمباران کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)به نقل از مفکره الاسلام، سازمان عفو بین الملل (امنستی) در بیانیه خود آورده است که ما به اظهارات رانندگان آمبولانس ها و نیز پرستاران گوش دادیم، آنها تاکید کردند که زیر باران گلوله و بمباران به فعالیت خود ادامه می دادند که در این بمباران ها بسیاری از همقطاران خود را که در حال نجات جان دیگران بودند، از دست دادند.

در این بیانیه آمده است که بر طبق قوانین بین المللی این حملات ممنوع است و می توان آنها را جنایت جنگی به شمار آورد.

"فیلیپ لوتر" مدیر بخش خاورمیانه و شمال افریقا در سازمان عفو بین الملل نیز تاکید کرد که دلایل و مدارکی در دست است که نشان می دهد ارتش اسراییل مراکز بهداشتی و بیمارستانها را هدف قرار داده و تیم های پزشکی را از رسیدن به محل حادثه برای امدادرسانی به مجروحان و انتقال اجساد بازداشته است.

وی خواستار انجام تحقیقی فوری در این خصوص شد، بویژه که مشخص شد ۶ تن از امدادرسانان فلسطینی در بمباران رژیم صهیونیستی جان خود را از دست دادند.

وزارت بهداشت نوار غزه نیز تاکید کرده بود که آمار شهدا از تیم های پزشکی از آغاز حملات اسراییل به نوار غزه به ۲۱ نفر رسیده است و ۸۵ امدادرسان و پرستار و پزشک نیز زخمی شدند و این علاوه بر تخریب بسیاری از بیمارستانها بوده است.

جنگنده های رژیم صهیونیستی در این حملات، ۸ بیمارستان و دهها مراکز پزشکی را هدف قرار دادند که ۵ بیمارستان به طور کامل خدمات رسانی خود را به سبب بمباران شدید متوقف کرد و ۳۴ مرکز بهداشتی دیگر قادر به فعالیت نیست و ۲۰ آمبولانس واژگون شد.
https://taghribnews.com/vdcb9sb8wrhb0sp.uiur.html
مرجع : alalam
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی