تاریخ انتشار۱۲ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : 73309
نماینده رهبر مسیحیان لبنان:

نهضت امام حسین(ع) نمادی از تقابل خیر وشر است

تنا ـ بيروت
نماینده رهبر مسیحیان با بیان اینکه امام حسین (ع) جان و مال خود را فدای دفاع از حق وحقیقت نمود، اظهار داشت: نهضت امام حسین علیه السلام نمادی از رویاروئی بین خیر وشر است .
نهضت امام حسین(ع) نمادی از تقابل خیر وشر است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دكترعبدو أبو الكسم در سخنانی به مناسبت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)، در مجلس اعلای شیعیان لبنان، با اشاره به جایگاه والای سیدالشهداء(ع) خاطرنشان كرد: نهضت امام حسین(ع) ریشه در جریان تاریخی مبارزه بین خیر و شر، حق و باطل و عدل و ظلم دارد.

وی افزود: قیام امام حسین(ع) بر پایه شهادت در راه حق استوار است؛ وی مشعل رسالت مقدس را حمل كرد وبا خون پاك خویش جامعه را آبیاری نمود تا آن را از طلم و ستم برهاند و از ناپاكیها پاك گرداند.

نماینده رهبر مسیحیان لبنان در ادامه نهضت امام حسین(ع) را نهضت جامعه توصیف و تصریح کرد : این نهضت با حضور مسیحیان، عرب و عجم، زنان، كودكان و كهنسالان كه هر كدام نماینده قشری از جامعه محسوب می شوند، به انجام رسید.

وی در ادامه اظهارات خود نهضت امام موسی صدر را برگرفته از فرهنگ انقلابی اباعبدالله(ع) دانست و گفت: این نهضت نهضت محرومین از جانب یك رهبر شیعی بود و به همه مستضعفین لبنان تعلق دارد.

ابولكسم در ادامه بیان داشت: پنهان کردن امام موسی صدر در آن زمان توطئه ای برای برانگیخته نگه داشتن آتش فتنه بین لبنانی ها و تضعیف شیعیانی بود كه در آن زمان در حال به دست آوردن كیانی از جمله مجلس اعلای شیعی بودند.

وی همچنین از مسئولان جدید لیبی خواست تا هر چه سریعتر، سرنوشت امام موسی صدر و يارانش را تعیین كنند و شرایط را برای مشخص شدن وضعیت آنها فراهم آورند. 

https://taghribnews.com/vdcb9fbz.rhbfgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی