تاریخ انتشار۱۱ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : 58379

تنگناهای اسراییل برای فلسطینیان درماه رمضان

رژیم صهیونیستی با افزایش موانع نظامی و اقدامات سختگیرانه در ماه مبارک رمضان، فلسطینیان به ویژه ساکنان کرانه باختری را با تنگناها و رنج و عذاب افزون مواجه می کند.
تنگناهای اسراییل برای فلسطینیان درماه رمضان
 در ماه مبارک رمضان هزاران فلسطینی برای ادای نماز روزانه به مسجد الاقصی می روند اما با موانع نظامی که بین آنها و این شهرمقدس فاصله انداخته روبرو می شوند. موانعی که کرانه باختری را از شهر اشغالی قدس جدا می کند.

فلسطینیان کرانه باختری تمایل دارند نماز خود را در ماه مبارک در مسجد الاقصی به جا آورند که وجود موانع و سیم های خاردار مانع از آن است .

اما تنها تعداد اندکی از افراد خوش شانس فلسطینی جواز عبور دریافت می کنند و اگر بتوانند موانع را بدون هیچ مشکلی پشت سر بگذارند می توانند به هدف خود دست یابند.

یک شهروند فلسطینی گفت: نیروهای اشغالگر تمایلی به ورود فلسطینیان به قدس و ادای نماز جمعی آنان در این مکان مقدس ندارند.
هر ساله با آغاز ماه مبارک رمضان ، مقامات رژیم اشغالگر اعلام می کنند برای ورود به مسجد الاقصی تسهیلاتی فراهم می کنند اما این تسهیلات در عالم واقعیت به محدودیت تبدیل می شود که بنا به سطوح سیاسی تل آویو و سلیقه سربازی که کلیدهای موانع را در اختیار دارد متفاوت است.

یک خانم فلسطینی در باره موانع قلندیا گفت: هوا در رمضان گرم است و مردم روزه دار مجبورند برای مدت زمان زیادی بدون اینکه کسی به آنها توجه کند در این منطقه بمانند و گاهی اوقات پس از گذشت مدت زمان زیاد مسوول گذرگاه پایان وقت را اعلام می کند.

هرکس از گذرگاه های رژیم صهیونیستی عبور می کند پی می برد که آپارتاید هنوز به پایان نرسیده است.

وضعیت برای فلسطینیان به حدی دشوار است که اگر مرزهای سه کشور را طی کنند آسان تر از آن است که چند متر میان رام الله و قدس را برای ادای نماز در مسجد الاقصی طی نمایند.

این وضعیت یک تراژدی است که مردم فلسطین در ماه رمضان با آن مواجه هستند.
https://taghribnews.com/vdcb9fbs.rhbwzpiuur.html
مرجع : العالم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی