تاریخ انتشار۲۰ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : 56119

پيام تسليت مجمع تقريب به مناسبت درگذشت دکتر احمد عبدالرحیم السايح

مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي طي پيامي، درگذشت انديشمند و متفكر بزرگ مصري مرحوم دكتر احمد عبدالرحیم السايح را تسليت گفت.
پيام تسليت مجمع تقريب به مناسبت درگذشت دکتر احمد عبدالرحیم السايح
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در اين پيام آمده است: "مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی با نهايت تأسف و تأثر درگذشت انديشمند و متفکر بزرگ مصر مرحوم دکتر "احمد عبدالرحیم السايح" عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی را به خانواده و تمامی دوستداران آن فقيد سعيد تسليت عرض نموده و از خداوند منان برای آن فقيد سعيد، رحمت و برکات خداوند مسألت می‌نمايد." 

مرحوم دکتر احمد عبدالرحیم السايح در سال ۱۹۳۷ ميلادي در خانواده‌ای متدين ديده به جهان گشود. بسياری از افراد خانواده‌اش از علمای الازهر و حافظان قرآن بوده و هستند. وي در سال ۱۹۶۵ ميلادي به دريافت گواهی کارشناسی در رشته فلسفه و کلام، در دانشکده اصول دين دانشگاه الازهر نائل آمد. گواهی کارشناسی‌ارشد خود را از همين دانشکده، در سال ۱۹۸۲ ميلادي دريافت کرد و در سال ۱۹۸۶ ميلادي، به مرتبه دکترا دست يافت. 

"دکتر السايح" عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی،استاد دانشکده عقيده و فلسفه اسلامی دانشگاه الازهر مصر، دانشگاه قطر و دانشگاه ام‌القرای عربستان بود و در حوزه‌های مختلف کلام، فلسفه، منطق و تعليم و تربيت، صاحب‌نظر و صاحب اثر بود. سبک ادبی و شيوه نگارش وی به گونه‌ای بود که مسائل پيچيده علمی را به بيانی روشن می‌پروراند. 

دکتر السايح از جدی‌ترين مدافعان و دوستداران اهل بيت عليهم‌السلام در مصر و کشورهای عرب بود که همه عمر خود را در راه تقريب مذاهب اسلامی و ايجاد وحدت ميان مسلمانان و گسترش منطق گفت‌وگوی انسانی صرف کرد. 

اين انديشمند بزرگ در سال‌های عمر پربرکت خود منشأ خدمات و فعاليت‌های علمی و فرهنگی بسياری بود و ارتحال اين عالم بزرگ ضايعه‌ای بزرگ و جبران‌ناپذير برای جهان اسلام خواهد بود.
https://taghribnews.com/vdcb98bs.rhb08piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی