تاریخ انتشار۲۴ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۹:۴۹
کد مطلب : 82679

شیخ ملص بر نقش ایران در حفاظت از انقلاب‌های عربی در برابر انحراف تأکیدکرد

اختصاصی-تنا
چالش‌های فراوانی امروز در پیش روی تقریب قرار دارد.
شیخ ملص بر نقش ایران در حفاظت از انقلاب‌های عربی در برابر انحراف تأکیدکرد

به گزارش تقریب(تنا)، شیخ "مصطفی ملص" عضو هیئت امنای مجمع علمای مسلمان لبنان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تقریب در حاشیه بیست‌و پنجمین نشست کنفرانس وحدت اسلامی ،‌ نسبت به چالش‌هایی که امروز در برابر تقریب قرار دارد، هشدار داد.

وی با بیان این که تکفیر، دخالت‌های استکبار جهانی برای ایجاد تفرقه میان امت اسلامی و به دنبال آن جهل و عدم آگاهی از جمله این چالش‌ها هستند، بر نقش علمای مسلمان  در تقویت ارزش‌های تقریبی تأکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه ایفای نقش علمای مسلمان باید در راستای ایجاد وحدت میان امت اسلامی باشد، گفت:وظیفه علمای دینی آن است که با نشر اندیشه تقریبی که تأکید دارد مسلمانان با یکدیگر برادر بوده و اختلاف‌های مذهبی نباید به محبت میان آنها اثر گذارد، برای ایجاد وحدت میان امت اسلامی تلاش کند.

شیخ ملص در ادامه افزود: همه ما علی‌رغم اختلاف‌های مذهبی موجود، امت واحدی هستیم که به خدای واحد ایمان داشته و به یک قبله نماز می‌خوانیم.
 
وی در ارتباط با انقلاب‌های اسلامی در کشورهای عربی با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی در حفاظت این انقلاب‌ها از انحراف دارد، گفت: ایران کشوری قدرتمند و دارای توانمندی‌هایی است که می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها، هدایت‌کننده انقلاب‌های عربی به مسیر صحیح خود باشد.

وی در ادامه با اشاره به این که استکبار جهانی امروز تلاش می‌کند با دور کردن انقلاب‌های عربی از اهداف و ارزش‌های اسلامی خود در این انقلاب‌ها انحراف ایجاد کرده و با وسوسه، رهبران جدید آنها را به سمت ایالات متحده و استکبار جهانی متمایل کند، افزود: بر همه مسلمانان لازم است برای رویارویی با این انحراف‌ها تلاش کنند و آنچه در این راه از دست ما برمی‌آید نشر آگاهی در میان مردم و آگاه ساختن آنها از حقایق است.

https://taghribnews.com/vdcb90bw.rhb5zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی