تاریخ انتشار۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : 159522
دبیركل مجمع جهانی اهل بیت(ع):

هدف از همایش پیامبراعظم(ص) پاسخگویی به شبهات است/ ما هنوز نتوانستیم پیامبر(ص) را معرفی كنیم

دبیركل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به برگزاری همایش پیامبر اعظم(ص) گفت: هدف از این همایش پاسخگویی به شبهات و اهانت‌هایی بود كه به ساحت مقدس قرآن كریم، دین مبین اسلام و شخص پیامبر اعظم(ص) در این چند سال صورت گرفت.
هدف از همایش پیامبراعظم(ص) پاسخگویی به شبهات است/ ما هنوز نتوانستیم پیامبر(ص) را معرفی كنیم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری صبح امروز در همایش بین المللی پیامبر اعظم(ص) كه در تالار سوره حوزه هنری تهران برگزار شد  تصریح نمود: ما همه شاهدیم كه از آغاز نوشته شدن كتاب سلمان رشدی، آن كتاب شیطانی و فكر شیطانی یك جریانی در جامعه بین المللی به دست توطئه‌گران آغاز شد، البته اساس اهانت و تمسخر كردن اسلام و پیامبر(ص) و حتی پیامبران خدا از همان آغاز حركت نبوت و رسالت وجود داشته است.

وی افزود: در زمان نگارش كتاب سلمان رشدی امام راحل از همان ابتدا چون عمق توطئه را درك می‌كردند و كاملا آگاه بودند، با موضع‌گیری بسیار قوی و شجاعانه با حكم ولایتی، حكم ارتداد سلمان رشدی را صادر فرمودند، چون می‌دانستند اگر این جریان پیش برود دامنه آن گسترده خواهد بود.

وی بیان داشت: دشمن با تولید فیلم‌ها، كاریكاتور، قرآن سوزی و.... این جریان را دنبال كرد و متاسفانه در برابر این جریانی كه استعمار و صهیونیست بین الملل آغاز كرده‌اند، یك موضع گیری حق صورت نگرفت و بیش از این انتظار می‌رفت.

اختری با اشاره به تظاهرات‌های مختلف بر علیه این جریان گفت: در ایران تظاهرات‌های خوبی انجام شده و رهبر معظم انقلاب نیز موضع‌گیری‌های خوبی انجام دادند.
وی به فیلم فتنه اشاره كرد و گفت: در این خصوص اقداماتی انجام شد اما كافی نبود و ما باید بیش از گذشته فعالیت می‌كردیم و نیاز است كه برنامه‌ریزی‌های گسترده انجام شود . آیا جفا نیست كه یك سری از نویسندگان مزدور و هوس‌باز جرات داشته باشند، تهمت خشونت و خشونت‌گرایی به پیامبر(ص) ببندند؟

دبیركل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تاكید كرد: یك حركت گسترده نیاز دارد كه در برابر این توطئه‌ها ایستادگی كنیم و مجمع جهانی اهل بیت(ع) به عنوان موسسه‌ای كه با همه مسلمانان و پیروان اهل بیت(ع) در دنیا ارتباط دارد و در راه نشر قرآن و معارف تلاش می‌كند باید در این زمینه تلاش كند و به میدان بیایید.

حجت الاسلام والمسلمین اختری گفت: این مجمع كتاب‌های بسیاری را به زبان‌های مختلف در خصوص پیامبر(ص) نوشت و جریان داد و با یك فراخوان عمومی همه عاشقان را به كمك طلبیدیم و این فراخوان تبدیل به یك همایش و جشنواره شد كه بسیار اثر بخش است.

رییس جشنواره جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) گفت: در این همایش از انگلیسی‌زبان‌ها خواستیم كه كتاب‌هایی را نوشته و پیامبر(ص) را معرفی كنیم و این اهانت‌ها به دلیل جهل و نادانی آنهاست.

دبیركل مجمع جهانی اهل بیت(ع)تصریح كرد: بهترین زبانی كه می‌تواند در جریان معرفی پیامبر(ص) موثر باشد، زبان هنر و سینما است و ما باید با داشتن این همه هنرمند قوی و مسئول و دلسوز در كشور خودمان، باید از هنر بهره بگیریم.

وی گفت: به عنوان گام اول بسیار شگفت‌آور بود كه بیش از ۸۰۰ اثر به جشنواره برسد و جشنواره دوم به نام قرآن و پیامبر(ص) در روز پایانی جشنواره فراخوان می‌كنیم تا اینكه از این راه بتوانیم پیامبر(ص) را معرفی كنیم.

اختری عنوان داشت: امروز تهمت‌های بسیاری به پیامبر(ص) زده می‌شود و از نظر رحمت و مودت و عدالت خواهی و... احدی در دنیا به پیامبر(ص) نمی‌رسد و ما هنوز نتوانستیم پیامبر(ص) را معرفی كنیم.

دبیركل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: باید از پیامبر(ص) عذرخواهی كنیم كه هنوز نتوانسته‌ایم رافت و مهربانی پیامبر(ص) را معرفی كنیم و این بشر باید بداند كه باید تنها به دامن پیامبر(ص) چنگ بزند و به حب‌الله متین چنگ بزند تا بشر از این گرفتاری‌ها رها شود.

وی افزود: من با همه وجودم به عنوان یك خدمتگزار به علاقه مندان به پیامبر(ص) از همه كسانی در این راه زحمت كشیدند و با همه وجود در این راه شركت كردند و همراهی كردند قدردانی می‌كنم.

دبیر همایش بین‌المللی پیامبر اعظم(ص):
ارسال ۸۹۸ اثر از ۱۴ کشور جهان به جشنواره جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) 


دبیر همایش بین‌المللی پیامبر اعظم(ص) گفت: در مجموع ۸۹۸ اثر از ۱۴ کشور در دفاع از پیامبر(ص) حتی از نویسندگان غیر مسلمان به دبیرخانه ارسال شد.

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا حسینی عارف در این مراسم، اظهار داشت: عجیب نیست که تمسخر و اهانت به پیامبر اکرم(ص) که از ابتدای بعثت ایشان وجود داشت در سال‌های اخیر لباس هنرهای تصویری و تجسمی بپوشد، عجیب این است که با وجود برگزاری صدها جشنواره هنری در کشور، هیچ جشنواره اختصاصی به پاسخگویی در مقابل این هجمه‌ها نایستد.

وی افزود: در میان این نسیان باورنکردنی، مجمع جهانی اهل بیت(ع) که وظیفه دفاع و تبیین از معارف پیامبر(ص)، قرآن و عترت را بر عهده دارد، پیشقدم شد تا هنرمندان و فرهیختگان را عملا به این میدان مهم بکشاند؛ موثرترین، عملی‌ترین، سریع‌ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای این کار، برگزاری یک جشنواره بود به همین دلیل مجمع، جشنواره فرهنگی هنری اهل بیت(ع) را پایه گذاشت.

دبیر همایش بین‌المللی پیامبر اعظم(ص) با بیان اینکه این جشنواره در دوره اول با عنوان جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) در شش شاخه برگزار می‌شود عنوان داشت: فیلم کوتاه داستانی، مستند کوتاه، پویانمایی، فیلمنامه، کتاب به زبان انگلیسی با موضوع سیره و پاسخ به شبهات موجود در جوامع غربی فراخوان شد.

وی ادامه داد: نتیجه جشنواره برای همگان به ویژه اصحاب هنر و سینما، شگفت‌انگیز بود زیرا ۳۵۸ عنوان فیلمنامه، ۲۵۴ حلقه فیلم داستانی، ۱۷۸ حلقه مستند کوتاه، ۷۰ حلقه انیمیشن و ۳۸ عنوان کتاب به زبان انگلیسی و در مجموع ۸۹۸ اثر از ۱۴ کشور در دفاع از پیامبر(ص) حتی از نویسندگان غیر مسلمان به دبیرخانه ارسال شد.

حسینی عارف با بیان اینکه اگر همه این آثار را قابل عرضه ندانیم باز هم با در نظر گرفتن یک چهارم آثار ۱۳۸۶ دقیقه و ۵۷ ثانیه محتوای تصویری مناسب در اختیار داریم خاطرنشان کرد: این حجم از آثار اگر با محتوای موهن در شبکه‌های اجتماعی تعویض شود و با تریلر ۱۴ دقیقه‌ای موهن معصومیت مسلمانان مقایسه کنیم در می‌یابیم که ۹۹ برابر آن فیلم، محتوا تولید شده است.

حسینی عارف افزود: این جشنواره تفاوت بزرگی نیز با جشنواره‌های دیگر دارد زیرا معمولا جشنواره‌ها در روز اختتامیه به پایان می‌رسند چون به اهداف جشنواره‌ای خود دست یافته‌اند ولی کار ما تازه از روز اختتامیه آغاز می‌شود زیرا تلاش خواهیم کرد که این آثار در تلویزیون‌های داخلی و خارجی و در شبکه‌های اجتماعی دیده شوند و کتاب‌های برگزیده در جهان خوانده شوند.
https://taghribnews.com/vdcb59b85rhbssp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی