>> هدیه تروریسم به مردم سوریه | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۹:۵۷
کد مطلب : 76252

هدیه تروریسم به مردم سوریه

تنا – دمشق
"فیصل مقداد" معاون وزیر خارجه سوریه گفت: انفجارهای امروز دمشق هدیه تروریسم است تا همه بدانند که سوریه در معرض تروریسم، قتل و جنایات القاعده قرار دارد، دشمنان ادعای مبارزه با تروریسم دارند اما از آن حمایت می کنند.
هدیه تروریسم به مردم سوریه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب در سوریه، دو انفجار انتحاری با دو دستگاه خودروی بمب گذاری شده صبح روز جمعه به کشته شدن دهها نفر و مجروح شدن دهها نفر انجامید.
"محمد عرنوس" و مقداد معاونان وزیر خارجه و مهاجرین سوریه همراه با هیات اتحادیه عرب به ریاست "سمیر سیف الیزل" معاون دبیرکل اتحادیه از محل انفجار اداره امنیت کشور بازدید کردند.
فیصل مقداد افزود: از ابتدای بحران گفتیم که در سوریه تروریسم وجود دارد و گروههای مسلح، افراد بی گناه و نیروهای ارتش که از خود و مردم دفاع می کنند، را به قتل می رسانند.
به گفته معاون وزیر خارجه سوریه، هدف آنان مخدوش کردن وجهه سوریه است، آنان این توطئه را به حساب خون مردم سوریه و حال و آینده این کشور انجام می دهند. آنان جنایتکارند.
وی با اشاره به حضور هیات اتحادیه عرب در مکان انفجار به منظور مشاهده این جنایت افزود: خواستند روز اول ماموریت هیات با خون و تروریسم آغاز شود، تروریسمی که اروپا، آمریکا، غرب و برخی دولتهای عربی از آن حمایت می کنند.
فیصل مقداد در بخش دیگری از سخنانش گفت: تاکنون در این مکان ۳۰ نفر کشته و بیش از صد نفر مجروح شده اند، گروههای تروریستی مدتها قبل گفته بودند که چنین اقدام هایی انجام خواهند داد، سوریه از چند ماه قبل در معرض این اقدام ها قرار گرفت، دستان القاعده و حامیانش در این جنایت آشکار است.
وی با استقبال از سفر هیات های اتحادیه عرب به سوریه تصریح کرد که همه گونه تسهیلات را به منظور انجام وظیفه در اختیارشان خواهد گذاشت تا گروههای تروریستی را بشناسند، از شورای امنیت و سایر نهادهای بین المللی می خواهیم با این دو انفجار به گونه ای رفتار کنند که اگر در نیویورک یا سایر شهرهای مشابه اتفاق می افتاد، رفتار می نمودند.
به گفته فیصل مقداد، هر طرف که می خواهد وجهه سوریه را مخدوش کند، از این جنایت حمایت می کند، اگر کسی ضمیر داشته باشد، آن را محکوم می کند.
وی درباره دستگیری فرد یا افراد در این زمینه اظهار بی اطلاعی کرد.
فیصل مقداد درباره احتمال موفقیت هیات اتحادیه عرب که فردا وارد سوریه می شود، گفت: نباید شتابزده قضاوت کنیم.
سمیر سیف به خبرنگاران گفت: از آنچه اتفاق افتاد بسیار متاسفیم، البته ما هنوز ماموریت خود را آغاز نکرده ایم بلکه قرار است با هماهنگی مقام های سوریه به زودی آن را آغاز نماییم. مهم آن است که امور را زیر نظر داشته باشیم.
وی افزود: ما با فیصل مقداد هستیم، فردا نیز هیات اتحادیه به ریاست "محمد احمد مصطفی" رییس بخش نظارت اتحادیه راهی سوریه می شود و پس از آن کار را شروع خواهیم کرد.
یک شاهد عینی از اداره امنیت کشور گفت: انفجار یک دستگاه خودروی "جی ام سی" که به نظر می رسد دستکم ۲۰۰ کیلوگرم تی ان تی در آن بود، درب آهنی را از جا کند و جلوی درب را ویران کرد.
یک فرد دیگر گفت: این کارها از اقدام های القاعده و غلیون است.
یک زن رهگذر در حالی که گریه می کرد، گفت: اینها کار حمد و غلیون نجس و سگ است، آنان می خواهند علوی ها بروند اما علوی ها روی سر ما جا دارند، اینها فرزندان و نزدیکانمان هستند.
در اداره امنیت نظامی نیز فردی گفت: گروههای تکفیری و جماعت استانبول چنین اقدام هایی انجام می دهند، آنان از ترکیه و لبنان وارد سوریه شدند و گروه بلحاج در لیبی نیز با آنان است.
"رستم غزالی" از روسای سازمان امنیت سوریه با محکوم کردن انفجار گفت که بیانیه رسمی در این زمینه صادر خواهد شد.
فرد دیگری گفت: بر اثر انفجار در این مکان، یک دستگاه خودروی شخصی که سه سرنشین داشت، به طور کامل آتش گرفت.
پس از آن صدها نفر از مردم، نیروهای امنیتی و ارتش ضمن تجمع در محل، شعارهایی در حمایت از اسد، ارتش و مقابله با توطئه های دشمنان سر دادند.

https://taghribnews.com/vdcb55bz.rhb0spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی