تاریخ انتشار۲۹ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : 98672

شادی سراسری مردم ایران اسلامی در سالروز مبعث

در فرخنده روز عید مبعث ، روز عروج انسان به افلاک و آغاز رستگاری و هدایت بشر سراسر ایران اسلامی غرق در شادی و سرور است .
شادی سراسری مردم ایران اسلامی در سالروز مبعث
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، به همین مناسبت ویژه برنامه هایی چون قرائت قرآن ، سخنرانی مذهبی ، تواشیح خوانی ، مسابقات مذهبی و مدیحه‌ سرایی مداحان اهل بیت (ع) برپاست ومردم کشورمان با چراغانی کردن و آذین بندی اماکن مذهبی ، خیابان ها ، سردر منازل ، فروشگاهها و نیز پخش شربت و شیرینی ، عشق و ایمان قلبی خود را به دین مبین اسلام و نبی مکرم آن ابراز می کنند . 

آیین های مولودی خوانی نیز در برخی استانهای کشور برپاست و مردم اهل تسنن و تشیع با شرکت در این مراسم ، با فرستادن درود و صلوات بر پیامبر عظیم الشان خدا ، این عید بزرگ را به یکدیگر تبریک می گویند . 

بر اساس این گزارش ها ، به همین مناسبت صحن و سرای رضوی نیز چراغانی است و بوی عود و عنبر در همه جا پیچیده و دلدادگان نبوی در این عید بزرگ ، با شور و شادمانی در حریم رضوی گرد هم آمده اند و صحن ها و رواقهای حرم رضوی مملو از حضور با شکوه شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و این عید بزرگ را جشن می گیرند . 

در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و شاهچراغ نیز ویژه برنامه هایی برگزار می شود و شرکت کنندگان در این مراسم با پخش شربت و شیرینی ، عشق و ارادت خود را به خاندان نبوت عصمت و طهارت نشان می دهند .
https://taghribnews.com/vdcb50b9.rhbwzpiuur.html
مرجع : خبرگزاری ها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی