تاریخ انتشار۱۵ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : 89096
لاریجانی در نخستین نطق پیش از دستور سال ۹۱ تأكید كرد:

ایجاد سپر موشکی در خلیج فارس؛ تضمین امنیت اسرائیل در بسته‌بندی اختلافات شیعه و سنی

لاریجانی، استقرار سپر موشکی مشترك آمریكا با شورای همكاری خلیج فارس را طرح تضمین امنیت اسرائیل با پول کشورهای منطقه خواند كه در لفافه شیعه و سنی بسته‌بندی شده است.
ایجاد سپر موشکی در خلیج فارس؛ تضمین امنیت اسرائیل در بسته‌بندی اختلافات شیعه و سنی

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "علی لاریجانی" رئیس مجلس، صبح امروز در آغاز نخستین نشست علنی پارلمان در سال ۱۳۹۱، با اشاره به سخنان وزیر خارجه آمریکا در ایجاد سپر موشکی مشترک با کشورهای شورای همكاری خلیج فارس، گفت: این سخنان پرده دیگری از ماجراجویی آمریکا را نشان می‌دهد زیرا وی در سخنان خود به کشورهای سنی‌مذهب تأکید کرده است در حالی که اگر عاقل بود نباید چنین صراحتی را در کلام خود به کار می‌گرفت اما دقیقاً همان چیزی را به زبان آورده که در طرح آنان برای ایجاد فتنه جاسازی شده است. 

رئیس مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران سال‌ها با تخیلات آمریکا زندگی کرده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران بارها به کشورهای منطقه گوشزد کرده است که آمریکا با بزرگ‌نمایی قصد چپاول ثروت آنها و فروش سلاح به آنها دارد در غیر این صورت سپر موشکی چه نفعی برای کشورهای منطقه می‌تواند داشته باشد. 

وی ادامه داد: طرح سپر موشکی با پول کشورهای منطقه موجب ایجاد امنیت برای اسرائیل می‌شود و اکنون خانم وزیر این تصمیم مرموزانه را در لفافه شیعه و سنی بسته‌بندی کرده است. 

لاریجانی تصریح کرد: مگر حمایت ایران از فلسطین و حماس و ملت تونس، مصر و لیبی به دلیل مذهب آنها بود در حالی که همه این ملت‌ها سنی هستند؛ برای جمهوری اسلامی ایران دفاع از مظلوم در مقابل اقدامات ظالمانه آمریکا یک اصل است و به همین دلیل با تمامی کشورهای همسایه و کنفرانس اسلامی روابط برادرانه تعریف کرده است.

كنفرانس استانبول، اجلاس رشوه‌دهندگان به اسرائیل بود
وی همچنین در سخنان خود با اشاره به کنفرانس استانبول با نام "دوستان سوریه" اظهار کرد: نام این کنفرانس در واقع دوستان سوریه نبود بلکه باید نام آن را به "رشوه‌دهندگان به اسرائیل" جهت تنفس دوباره تغییر داد؛ چراكه دولت انگلیس ۵۰۰ هزار پوند برای ایجاد اغتشاش در سوریه اختصاص می‌دهد و ایالات متحده آمریکا نیز سخن از کمک به تخریب داخلی سوریه می‌کند و برخی از کشورهای منطقه نیز که بعضاً با داشتن نظام دیکتاتوری اخیراً متوجه دموکراسی در سوریه شده‌اند، با کمک نظامی قصد به هم‌ریختگی منطقه و ایجاد ضعف در مقاومت علیه رژیم صهیونیستی دارند. 

لاریجانی خطاب به اهالی کنفرانس استانبول گفت: اگر شما نگران دموکراسی در منطقه هستید، چرا نسبت به دیکتاتوری وحشیانه در بحرین و سایر کشورهای دیگر سکوت می کنید؟ مراقب باشید در شرایط انزوای سیاسی رژیم صهیونیستی، با اینگونه حاشیه روی فضای تنفسی برای اسرائیل فراهم نکنید. 

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: در حالی که آقای کوفی عنان طرح خود را پیگیری می‌کند، این کنفرانس ساز دیگری زده است و این نشان می‌دهد مسئله مدعیان، اصلاحات در سوریه نیست. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجلس از اصلاحات دموکراتیک در سوریه حمایت می‌کند اما توطئه‌گری و ماجراجویی با شعار دروغین حمایت از دموکراسی را محکوم می‌کند. 

مسئولان اجرایی دقت كنند كه "اقتصاد" نقطه کانونی مواجهه قدرت‌های استكباری با جمهوری اسلامی ایران است
لاریجانی در ابتدای سخنان خود به مسائل داخلی كشور پرداخت و ضمن تبریك سال جدید، اظهار امیدواری كرد كه این سال سرآغاز تفكری نو در مسیر سعاد ملت ایران باشد. 

وی با بیان اینكه "امروز ایران عناصر مهم اقتدار و سرافرازی ملت و ایجاد امنیت در منطقه را داراست"، گفت: نیروی انسانی متخصص ظرفیت پایه‌ای برای تحرک آینده کشور است به شرط آنکه از ظرفیت تخصصی آنها استفاده شود و دارای شغل‌ متناسب باشند. 

رئيس قوه مقننه با اشاره به تنوع شرایط اقلیمی در كشور، آن را وجه امتیازی برای خودكفایی در محصولات استراتژیك كشاورزی و دامی دانست و افزود: لازمه این خودكفایی، فراهم كردن زمینه‌های تولید با بهره‌وری بالاتر و استفاده بهینه و پرهیز از واردات بی‌رویه در این گونه محصولات برای حمایت از تولید داخلی و کشاورزی و دامی است. 

لاریجانی با بیان اینکه "مجلس هشتم با تدوین قوانین مهم در این زمینه، پیشگام حرکتی راهبردی بوده است" اضافه کرد: مجلس در جهت ورود محصولات کشاورزی، سخت‌گیرانه برخورد کرد همچنان که در قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، سهم مشخصی از درآمد را برای حمایت از کشاورزان و دامداران تخصیص داد و این یک تصمیم راهبردی بود که مستقیماً به عزت و اقتدار ملت مربوط است. 

وی تصریح كرد: متأسفانه تاكنون مسئولان اجرایی دقت لازم را در تحقق این امر و خودکفایی محصولات کشاورزی و دامی نداشتند؛ اما امسال با نامگذاری رونق‌بخشی به تولید باید تمامی همت خود را مصروف حمایت از تولیدات کشاورزی کنند. 

رئیس قوه مقننه همچنین ظرفیت صنعتی و معدنی کشور پس از انقلاب را بسیار امیدبخش خواند و در این زمینه به جایگاه خاص بخش‌های زیربنایی با مدیریت صحیح و بدون اتكا به رانت‌های دولتی متکی اشاره و تأكید كرد: در چنین بخش‌هایی از صادرات نسبتاً مناسب برخوردار شدیم و به ویژه با توجه به بازارهایی که در اطراف ایران وجود دارد، زمینه حرکت بودجه بدون نفت از طریق گسترش صادرات غیرنفتی مقدور است و البته لازمه تحقق و ادامه آن اجرایی شدن اصل ۴۴ و حمایت معقول و تسهیل فضای کسب و کار است. 

وی با بیان اینکه مجلس هشتم در این زمینه نیز گام‌های دقیقی برداشت، گفت: مجلس هم در جهت اجرای قانون اصل ۴۴ کمیسیونی را برای نظارت مستمر بر کارها مشخص کرد که چند گزارش نیز توسط این کمیسیون ارائه شد و در تسهیل قانون فضای کسب و کار نیز مواردی را تصویب كرد تا شرایط به میدان آوردن توان داخلی در عرصه تولید فراهم شود. 

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم افزود: مجلس در جهت حمایت از تولید داخلی در قوانین مختلف از جمله قانون نفت، معدن و یا قانون برنامه پنجم ظرفیت‌های لازم را فراهم کرد و اخیراً نیز طرح خاصی در زمینه حمایت از تولید داخلی در کمیسیون صنایع مورد بررسی است که امیدواریم به زودی ارائه شود و تا پایان مجلس هشتم به صورت قانون درآید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های مناسب صنعتی در کشور در این زمینه تصریح کرد كه برخی اشکالات مدیریتی و نارسایی‌ها باعث شده است استفاده از این ظرفیت صنعتی فراهم نشود و بعضی صنایع دچار رکود و ایستایی شده‌اند.

لاریجانی بیان کرد: مجلس هشتم در اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها، دولت را مکلف کرد تا درصدی از درآمدها را مصروف حمایت از بخش‌های تولیدی کند اما اجرای نادرست این قانون به همراه برخی اشکالات دیگر در تخصیص تسهیلات بانکی به صنایع کشور به تولید لطمه زده است. 

طرح‌های غيركارشناسی، توفان تورم به پا می‌كند
وی با تأکید بر اینکه "تأمل مجلس در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به دلیل اصلاح وضع تولید، بهبود وضعیت اشتغال و بیکاری و جلوگیری از تورم و گرانی است"، اضافه کرد: مجلس بنا دارد با کارشناسی و رسیدگی به اشکالات گام نخست اجرای این قانون، آنچه را مصلحت ملت است مورد توجه قرار دهد.

رئیس مجلس،‌ اقدام اخیر دولت در پرداخت یارانه جدید را خلاف صریح قانون دانست و یادآور شد: این حرکت متناسب با شرایط کشور نیست ضمن آنکه کمکی به جلوگیری از گرانی، حل معضل بیکاری نمی‌کند بلکه آن را تشدید می‌کند و هیچ افق روشنی نیز در تولید کشور ترسیم نمی‌کند.

وی ادامه داد: اگر دولت مجموعه‌ای از این تصمیمات را در کنار یکدیگر در نظر می‌گرفت، مجلس آن را مورد توجه قرار می‌داد اما چنین چیزی در تصمیم دولت ملاحظه نشده است و مجلس چنانچه در گام دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، جلوگیری از تورم و کمک به رونق تولید و ایجاد اشتغال را ملاحظه می‌کرد، با این اقدام دولت موافقت می‌کرد.

لاریجانی تأکید کرد: مجلس نمی‌تواند با طرح‌های غیرکارشناسی که نظیر چند ماه اخیر، طوفان تورم در کشور ایجاد می‌کند، موافقت کند زیرا اگر نگاهی اجمالی به تصمیمات قدرت‌های زورگو در مقابله با ملت ایران داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که نقطه کانونی مورد توجه آنها پیکره اقتصادی کشور است تا به این توان و تولید داخلی لطمه بزنند.

وی با اشاره به نامگذاری مقام معظم رهبری برای سال جدید گفت: خواست آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر همت ملت در افزایش و رونق تولید و حمایت از کار و سرمایه داخلی با تحلیل شرایط نیروی انسانی، وضعیت کشاورزی و رفتار قدرت‌های زورگو راهبردی دقیق برای ملت است و اگر قوای سه‌گانه کشور در این جهت هم‌فکری صمیمانه داشته باشند و محور تصمیمات خود را رونق‌بخشی به تولید قرار دهند، تحریم‌ها به فرصتی برای جهش تولید تبدیل و از تورم جلوگیری خواهند کرد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان تأکید کرد: لازم است مجلس هشتم در ماه‌های پایانی عمر خود به خصوص در تدوین بودجه سال ۹۱ موضوع رونق تولید و افزایش بهره‌وری در کمیسیون تلفیق و دیگر کمیسیون‌های تخصصی را محور تصمیم‌گیری خود قرار دهد و در ارتباط با این امر راهبردی هیچ‌گونه مصلحت‌اندیشی سیاسی را در نظر نگیرد.

https://taghribnews.com/vdcb0gbw.rhb99piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی