تاریخ انتشار۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : 96106
با حضور آیت الله تسخیری؛

برگزاری بیست‌ و یکمین کنگره اتحادیه جوامع اسلامی در استانبول

بیست ‌و یکمین کنگره اتحادیه جوامع اسلامی به منظور بررسی تغییرات اخیر جهانی و یافتن زمینه‌ای مشترک برای همکاری جهت رویارویی با شرایط جدید در سراسر جهان اسلام با حضور آیت الله تسخیری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در استانبول ترکیه در حال برگزاری است.
برگزاری بیست‌ و یکمین کنگره اتحادیه جوامع اسلامی در استانبول
این کنگره با حضور معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ترکیه و اساتید دانشگاه، علمای دینی و نخبگانی از سوئد، استرالیا، ایران، اندونزی، مالزی ، سوریه ، تونس ، الجزایر ، مصر ، تاجیکستان و .... روز شنبه ۶ خرداد در استانبول ترکیه آغاز به کار کرد.

آیت الله تسخیری دبیرکل مجمع در این کنگره با ارائه مقاله‌ای با عنوان " نظام جدید جهانی و جهانی سازی ؛ باید ها و نبایدها" به ایراد سخن پرداخت.

وی با ارائه تعاریف جهانی سازی، به آثار منفی آن در عرصه های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی اشاره کرد و در ادامه جهانشمولی اسلام ‌را مخالف حقوق انسان‌ها ندانسته و آن را در مسیر پیشرفت بشر قلمداد کرد.

کمبودهای عمده جهان اسلام برای سازمان‌دهی نظم نوین جهانی ، تغییر و توسعه در جهان اسلام در گذر به جهان جدید مبتنی بر حقیقت و عدالت و تدوین نظامی که بتواند بحران‌های اجتماعی را تبدیل به صلح مبتنی بر عدالت نماید از جمله موضوعات مورد بحث شرکت‌کنندگان در کنگره است.

بررسی مشکلات نظام جهانی ناعادلانه فعلی برای جهان اسلام ، تغییر پیش‌داوری‌ها نسبت به اسلام و چگونگی توضیح اصول پایه اسلام برای کل جامعه جهانی و حکام جهان اسلام و روشنفکران مسلمان و جستجو برای نظامی جدید برای گذار از امپریالیسم جهانی به تمدن اسلامی از دیگر موضوعات کنگره "اتحادیه اسلامی و یک جهان جدید " است.

بیست‌و یکمین کنگره اتحادیه جوامع اسلامی با عنوان "اتحادیه اسلامی و یک جهان جدید" همزمان با مراسم سالگرد فتح قسطنطنیه(استانبول) از سوی موسسه تحقیقات اقتصادی و اجتماعی (ESAM) روز شنبه ۶ خرداد ماه در ترکیه آغاز به کار کرده و دوشنبه ۸ خرداد به کار خود پایان می‌دهد.
https://taghribnews.com/vdcb08b9.rhb0gpiuur.html
مرجع : روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی