تاریخ انتشار۱۹ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۰۸
کد مطلب : 101363

همایش بیداری اسلامی و آزادی قدس شریف مرداد ماه برگزار می شود

معاونت آموزشی و پژوهشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با مشارکت موسسات پژوهشی، "همایش بیداری اسلامی و آزادی قدس شریف" را روز دوشنبه ۲۳ مرداد ۹۱ برگزار می‌کند.
همایش بیداری اسلامی و آزادی قدس شریف مرداد ماه برگزار می شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نقش مقاومت فلسطین در دفاع از كرامت و هویت امت اسلامی، نقش گفتمان مقاومت در پیروزی آرمان فلسطین، تاثیر متقابل آرمان فلسطین و بیداری اسلامی، وحدت امت اسلامی و آزادی فلسطین، نقش رسانه ها در تحقق آزادی قدس شریف، الگو های ارتباطات میان فرهنگی نهادها و نخبگان فعال جهان اسلام در زمینه آزادی قدس شریف عنوان محورهای فرهنگی این همایش است.

محور سیاسی این همایش نیز شامل خط مشی های پشتیبانی امت اسلامی در دفاع ازمقاومت ملت فلسطین(دولت ها،احزاب وتشكل ها غیر دولتی، مردم و...)، تاثیرات تحولات بیداری اسلامی بر رژیم اشغال گر قدس، بررسی اقدامات رژیم اشغال گر قدس برای انحراف بیداری اسلامی، انتفاضه جدید در سرزمین های اشغالی و موانع پیش روی آن و آسیب شناسی نقش و نفوذ جریان های غربزده و التقاطی در تحقق آزادی قدس شریف است.

مبارزه با اشغالگران؛ حق مشروع مردم فلسطین، بررسی اشغال سرزمین فلسطین و مقاومت علیه اشغالگری در قوانین بین المللی و احكام اسلامی و بررسی حقوقی مقاومت مردم فلسطین به عنوان حق دفاع مشروع عنوان محورهای حقوقی این همایش را در بر می گیرد.

"آینده پژوهی" عنوان دیگر محور این همایش است كه موضوعاتی چون آینده تحولات بیداری اسلامی با نظر به افق آرمانی آزادی قدس شریف، طراحی نقشه راه آزادی قدس شریف با توجه به تحولات بیداری اسلامی (آرمان ،چشم انداز،فرصت هاو تحدیدها،سیاست هاو راهبردها) را شامل می شود.

استادان، دانشجویان و پژوهشگران و علاقمندان می توانند چكیده مقالات تالیفی خود بر اساس ضوابط علمی را تا ۳۱ تیرماه و اصل مقالات را تا ۱۲ مردادماه از طریق پست الكترونیكی bidari@icro.ir به دبیرخانه همایش ارسال كنند.
https://taghribnews.com/vdcb08b8frhbgfp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی