تاریخ انتشار۲۵ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : 83236

ادامه تنش های نفتی خارطوم و سودان جنوبی

سودان جنوبی اعلام کرد: پیشنهاد خارطوم برای حل اختلافات نفتی میان دو طرف را رد کرده است.
ادامه تنش های نفتی خارطوم و سودان جنوبی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری شینهووای چین، هیئت اعزامی سودان جنوبی در نشست حل اختلافات نفتی دو سودان در آدیس آبابا پیشنهاد هیئت اعزامی خارطوم برای پرداخت عوارض ۳۶ دلار در ازای هر بشکه نفت خام ترانزیتی از این کشور را رد کرد.

روزنامه الصحافه چاپ سودان در شماره روز سه شنبه خود نوشت، رئیس هیئت سودان جنوبی در این گفتگو اظهار داشت پیشنهاد خارطوم در مورد بهای نفت خام سودان جنوبی که از طریق خط لوله از سودان عبور می کند پیشنهاد تازه ایی نیست و هیچ مبنای قانونی ندارد.

وی افزود: سودان جنوبی درباره مسئله اختلافات نفتی با سودان تابع قوانین مرسوم جهانی در این زمینه است و تأکید کرد کشورش از اقدام بستن چاه های نفت به هیچ وجه کوتاه نمی آید.

اتحادیه افریقا و در رأس آن رئیس جمهور سابق افریقای جنوبی تلاش می کند به عنوان میانجی مسئله اختلافات نفتی میان سودان جنوبی و خارطوم را حل کند.

دولت سودان جنوبی و سودان گفتگو هایی را در آدیس آبابا به میزبانی اتحادیه افریقا برای رسیدن به توافق در مورد ترانزیت نفت سودان جنوبی از طریق خاک سودان آغاز کرده اند.

جدایی سودان جنوبی در تابستان گذشته منجر شد تا سودان حدود دو سوم از درآمد های نفتی خود را از دست بدهد و از آن زمان تاکنون دو سودان پیرامون تقسیم درآمد های نفتی به توافق نرسیده اند.
https://taghribnews.com/vdcb05bw.rhbffpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی