تاریخ انتشار۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : 176668
رییس شورای عالی مجمع تقریب:

آینده بیداری اسلامی روشن است/قرآن ما را به پیش بینی آینده تشویق می کند

رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد علی رغم همه شکست هایی که در جریان بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی رخ داد، اما مظاهر زیادی برای پیروزی آینده آن می توانیم ملاحظه کنیم.
آینده بیداری اسلامی روشن است/قرآن ما را به پیش بینی آینده تشویق می کند

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) آیت الله محمد علی تسخیری در همایش "بررسی تحولات جهان اسلام فرصت ها و چالش های پیش رو" که صبح امروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد با تقدیر از برگزاری این همایش که برای بررسی وضعیت جهان اسلام و پیش بینی آینده این منطقه حساس برگزار شده، گفت: قرآن ما را به پیش بینی آینده تشویق کرده و ما را برای برنامه ریزی جهت آینده دعوت می کند.
وی افزود قرآن از ما می خواهد آن را در چهارچوب تقوای الهی به انجام برسانیم. لذا مومن آگاه حالت خوف و رجا را حتی نسبت به آینده دارد.

وی در ادامه با اشاره به چالش های فراروی جریان بیداری اسلامی گفت: به نظر من علی رغم همه شکست هایی که در جریان بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی از جمله لیبی، مصر و غیره رخ داد، حرکت بیداری اسلامی یک حرکت مبارکی بود و مورد تاییدات الهی قرار گرفت؛ این شکست ها طبیعی است اما مظاهر زیادی برای پیروزی آینده آن می توانیم ملاحظه کنیم.

مشاور مقام معظم رهبری در جهان اسلام به برخی از این مظاهر اشاره کرد و افزود: ایمان به آینده قرآنی و اسلامی در دل توده‌های منطقه زمینه‌ساز خوبی برای این پیروزی‌هاست چرا که بالاترین عامل نزد انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) همین ایجاد بذر ایمان و آینده روشن قرانی و پیروزی حتمی اسلام بر دیگران است.

وی افزود: امید به پیروزی اسلام پس از نا امیدی‌ها شکل گرفته و آگاهی علما و گرایش آنها به سمت کامل اجرای احکام اسلامی در زندگی یکی دیگر از نکات امیدبخش برای پیروزی حرکت بیداری اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به شیعه هراسی و اسلام هراسی که در منطقه و جهان به وجود آمده، بیان داشت : اینها نقشه‌های مفتضح دشمنان بود و خوشبختانه با شکست مواجه شدند پیروزی‌های عظیم مقاومت لبنان و فلسطین برای هیچ کسی قابل تصور نبود و همین پیروزی‌ها سبب شد که امید در دل ما بالاتر برود. یکی دیگر از مسائل امیدوارکننده منطقه مسأله بازدارندگی ایران است و قدرت جمهوری اسلامی ایران اکنون در بین دشمنان بالا رفته و این خود امید را افزایش می‌دهد.

آيت الله تسخيری با تاكید بر لزوم بالا رفتن شناخت ملت‌ها از دشمنان امت اسلامی اظهار داشت: وقتی ملت‌ها از نقشه شوم دشمنان آگاه شوند تنفر آنها از استکبار جهانی بیشتر می‌شود استکباری که به دنبال مشوه کردن چهره اسلام و غارت کردن منابع ملت‌های اسلامی با عنوان مبارزه با تروریسم و در ظاهر خرید سلاح است.

وی یکی دیگر از پدیده‌ها برای موفقیت حرکت بیداری اسلامی را مفتضح شدن رژیم‌های ارتجاع دانست و افزود: هرچه جلوتر می‌رویم ارتباط این رژیم‌های مرتجع که دم از اسلام می‌زنند با رژیم صهیونیستی معلوم‌تر می‌شود و این خود موجب حرکت ملت‌هاست.

آیت‌الله تسخیری در ادامه سخنان خود به تلاش برای تهی کردن حرکات بیداری اسلامی از اسلام اشاره و تاکید کرد: در تونس تلاش کرده‌اند این اتفاق با بر سر کار آمدن جریان‌های غیر اسلامی که به دنبال جدایی دین از سیاست هستند اتفاق بیفتد.

وی حوادث در مصر را کودتا خواند و افزود: در برخی کشورها چون بحرین، بیداری اسلامی مردم را سرکوب کردند و در برخی کشورها چون سوریه بیداری دروغین مطرح کردند چه اینکه در ابتدای حوادث سوریه آنها انقلابی مردمی خواندند اما در واقع حرکتی ارتجاعی ـ غربی علیه خط مقاومت بود.

مشاور عالی مقام معظم رهبری جنگ و مأیوس کردن مردم از به دست آوردن مطالباتشان را بخش دیگری از تلاش‌ها برای انحراف جدول حرکت بیداری اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: برای نمونه در لیبی و به نام اسلام جنگ‌های متعددی ایجاد کرده و به دنبال غارت منابع نفتی این کشور هستند.

وی همچنین با اشاره به تشكیل اتحادیه علمای حامی مقاومت در بیروت، گفت: این اقدام‌ موفقیتی برای تضمین آینده است اجلاس‌های بیداری اسلامی را باید در جاهای مختلف و البته با محتوای بالا گسترش دهیم و حمایت جدی از مقاومت بالفعل و گسترش آن در مناطق مختلف از جمله کرانه باختری را در دستور قرار دهیم.

https://taghribnews.com/vdcb00b8wrhbz0p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی