تاریخ انتشار۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 98464

مخالفت مردم تركيه با دخالت نظامي در سوريه/ نشست گروه‌های معارض سوری در استانبول

تنا
بر اساس نتايج يک نظرسنجي، اکثريت مردم ترکيه با مداخله نظامي کشورشان در سوريه که صحنه ناآرامي‌هاي مرگ‌بار است، مخالفت کرده‌اند.
مخالفت مردم تركيه با دخالت نظامي در سوريه/ نشست گروه‌های معارض سوری در استانبول
 به گزارش تقریب(تنا)، بر اساس نظرسنجی که مرکز مطالعات سیاست خارجی واقتصادی، اندیشکده‌ای مستقر در استانبول انجام داده و نتایج آن روز جمعه منتشر شد، ۵۷ درصد از مردم ترکیه با اقدام نظامی آنکارا در سوریه مخالف‌اند. 

این نظرسنجی نشان می دهد، بیشتر پرسش‌شوندگان با مداخله نظامی در سوریه مخالف‌اند و درعین حال از راه حلی دیپلماتیک برای حل بحران در سوریه حمایت کرده‌اند. 

حدود یک هزار و پانصد نفر از مردم سراسر ترکیه در این نظرسنجی که در فاصله روزهای ۵ می تا ۵ ژوئن انجام شده، مشارکت داشته‌اند. 

ترکیه به حمایت از گروه‌های مسلح مخالف سوریه متهم است. دمشق بارها از آنکارا خواسته است تا به مداخله در امور داخلی این کشور پایان دهد. 

خبر ها حاكی از آن است كه گروه‌های معارض سوری در آستانه برگزاری نشست قاهره که با حمایت اتحادیه عرب برگزار می‌شود، به منظور هماهنگی در مورد نقشه راه علیه دولت دمشق در هتل کنراد استانبول و پشت درهاب بسته گرد هم آمدند. 

بعد از برگزاری این نشست محرمانه، محمود عثمان عضو شورای ملی سوریه در گفت و گوی اظهار داشت:. هدف نشست استانبول تبیین سوریه مورد نظر گروه‌های معارض سوری بوده است که اولین گام در این راستا در ۲۷ مارس گذشته باز در استانبول برداشته شد. 

محمود عثمان در ادامه تصریح کرد که در این نشست هم برای افکارعمومی سوریه و هم برای جامعه جهانی روشن ساختیم که چگونه سوریه‌ای را خواستاریم که ما به تمام دنیا اعلام کردیم که خواهان تاسیس دولتی در سوریه هستیم که دمکراتیک، غیرنظامی و معتقد به دمکراسی است. 

عثمان در ادامه اظهارات خود گفت که در نشست استانبول نقشه راه گروه‌های معارض سوری برای بحث در نشست ۲۲ الی ۲۳ ژوئن قاهره ترسیم شده است. 

وی مدعی شد که دولت بشار اسد به انتهای راه خود رسیده و اینک هم گروه‌های معارض و هم دوستان مردم سوریه باید گردهم آمده و با تاسیس رژیم جایگزین اسد روندی نرم در گذر بین دو رژیم صورت گیرد. 

این معارض سوری در بخش دیگری از اظهارات خود مدعی شد که بشار اسد طرح کوفی عنان را به ظاهر پذیرفته ولی به هیچ یک از ماده‌های آن عمل نکرده است، همچنین روسیه به جای اینکه بخشی از راه حل بحران سوریه باشد تلاش می‌کند تا بخشی از این بحران شود. 

لازم به ذكر است غرب و مخالفان، دمشق را به کشتار معترضان متهم می‌کنند اما دولت سوریه خراب‌کاران و گروه‌های تروریستی مسلح را عامل اصلی ناآرامی می‌داند و تأکید دارد این ناآرامی‌ها ‌از خارج از این کشور هدایت می‌شود.
https://taghribnews.com/vdcayyno.49nai15kk4.html
مرجع : خبرگزاري ها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی