تاریخ انتشار۲۵ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : 59944
علمای الازهر:

پخش سریال "حسن و حسین" مخالفت با قوانین اسلام است

پخش سریال "حسن و حسین" در روزهای اخیر ، در میان مسلمانان جنجالی برانگیز شده است.
پخش سریال "حسن و حسین" مخالفت با قوانین اسلام است
خبرگزاری تقریب:
پخش سریال "حسن و حسین" در روزهای اخیر جنجالی را در میان مسلمانان به وجود آورده است.

گفتنی است برخی از علمای مسلمان اجازه پخش این سریال را صادر کرده اند. حال آنکه علمای الازهر به شدت با پخش آن مخالفت کرده‌ و این کار را مخالف قوانین شرع مقدس اسلام دانسته‌اند.

در تیتراژ این سریال، اسامی تعدادی از علمای مسلمان که بر تولید آن نظارت داشته و اجازه پخش آن را صادر کرده‌اند، دیده می‌شود.

در این لیست ۱۰۰ نفره، نام اشخاصی چون دکتر یوسف قرضاوی؛ رئیس اتحادیه علمای مسلمان، شیخ نصر فرید واصل؛ مفتی سابق مصر، دکتر احمد هلیل؛ قاضی القضات اردن، شیخ وهبه الزحیلی؛ استاد دانشکده معارف دانشگاه دمشق، شیخ سلمان العوده؛ ناظر مؤسسه الاسلام الیوم،.....به چشم می خورد 

انتشار این لیست،‌ خشم علمای الازهر را برانگیخته است و آنان نظرات این علما را مقابله با فتوای الازهر در خصوص تحریم مجسم کردن چهره انبیا، صحابه، عشره مبشره و اهل بیت(ع) تلقی کرده‌اند.

دکتر "محمود امبابی" عضو مجمع مطالعات اسلامی الازهر، روش این علما را کاملا به دور از روش اهل سنت دانست و نشان دادن چهره امام حسن و امام حسین(ع) را اهانتی آشکار عنوان کرد.

امبابی تأکید کرد: معرفی این تعداد بسیار زیاد از علمای موافق با سریال، نشان دهنده موضع قوی آنان برای مقابله با بزرگترین مؤسسه دینی جهان یعنی الازهر شریف است. اما ما اطمینان داریم که امت اسلامی می‌تواند در مقابل این موضع ایستادگی کند.

دکتر "عبدالمعطی بیومی"، یکی دیگر از اعضای مجمع مطالعات اسلامی الازهر نیز در مورد لیست علمای تأیید کننده در تیتراژ سریال و تعداد زیاد آنان گفت:‌ نظر این علما نشان دهنده نظر الازهر نیست زیرا فتوای الازهر به عنوان مرجع اصلی فتوا در دنیا، با این نظرات مخالف است.

وی در مورد شخصیت‌های ایفا کننده نقش امام حسن وامام حسین(ع) در این سریال گفت: هنرپیشگان چنین نقش‌هایی باید بلافاصله پس از پایان سریال، از این کار کناره‌گیری کنند.

دکتر "مصطفی غلوش" نیز که عضو مجمع مطالعات اسلامی الازهر است، تأکید کرد: باید کمیته ای متشکل از علما، اندیشمندان و نخبگان مسلمان تشکیل شود تا پیش از پخش این سریال، آن را کاملا مشاهده کرده و نظرات کارشناسی خود را ارائه کنند و تصمیم‌گیری نهایی درمورد آن صورت گیرد.

دکتر "سالم عبدالجلیل" نماینده وزیر اوقاف نیز متعجبانه پرسید: این علمایی که در تیتراژ فیلم معرفی شده اند و با جرأت در مورد عدم حرمت نشان دادن چهره انبیا و صحابه و اهل بیت فتوا داده اند،‌ از کجا آمده اند؟!

دکتر "محمود عاشور" وکیل سابق الازهر نیز گفت: جبهه علمای مسلمان عرب در فتوا‌ها و تصمیمات خود نمی‌توانند درمقابل الازهر ایستادگی کنند. این علما بر اساس دیدگاه خود و مذاهبی که به آن اعتقاد دارند رأی صادر می‌کنند.

وی در خصوص سریال مذکور تأکید کرد: فتوای الازهر در مورد اجازه ندادن به پخش سریال به دلیل تعارض آن با نصوص اسلامی است چرا که بر اساس شرع مقدس اسلام، مجسم کردن چهره صحابه و اهل بیت(ع) غیر قابل قبول دانسته شده است.
https://taghribnews.com/vdcayonm.49noy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی