تاریخ انتشار۱۷ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 89374

حمله پلیس آمریکا به دانشجویان معترض/دانشجويان آمريکايی مقروض ترين دانشجويان جهان

در حمله پلیس آمریکا به تظاهرکنندگان در دانشگاه "سانتا مونیکای" کالیفرنیا بیش از ۳۰ نفر مصدوم شدند.
حمله پلیس آمریکا به دانشجویان معترض/دانشجويان آمريکايی مقروض ترين دانشجويان جهان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نیروهای پلیس در دانشگاه سانتامونیکای کالیفرنیا با دانشجویان معترضی که قصد ورود به نشست اعضای هیئت امنای دانشگاه را داشتند برخورد کرد و به صورت آنها اسپری فلفل پاشید. در این حادثه دست کم ۳۰ نفر دچار مصدومیت شدند.

اعتراض دانشجویان به تصمیم مسئولان دانشگاه برای چهار برابر کردن شهریه ها بوده است. دانشجویان معترض در گفتگو با خبرنگاران خشونت پلیس را توصیف کردند که بسیار بیشتر از پاشیدن اسپری فلفل بود. 

دانشجویان شعارهایی چون "آموزش باید رایگان باشد" و "نباید بودجه‌های آموزشی کاهش یابد" سر می دادند.

خشونت پلیس علیه مردم بویژه دانشجویان در چند ماه گذشته چیز جدیدی نیست. نوامبر گذشته نیز نیروهای پلیس از همین تاکتیکها برای مقابله با دانشجویان معترض در یکی دیگر از دانشگاههای کالیفرنیا استفاده کرد.

بدهی دانشجویان آمریکایی

دانشجویان آمریکایی به طور کلی یک تریلیون دلار بدهکار هستند. این دانشجویان نگران بازپرداخت وام های خود هستند. اقتصاددانان می گویند این مسئله روند بهبود اقتصادی کشور را کند می کند.

وام های دانشجویی و بازپرداخت آنها به حدی سنگین است که برخی دانشجویان حتی پنج سال پس از فارغ التحصیلی باید همچنان آن را بپردازند.

بخشش این بدهی ها، پیشنهادی است که مرکز "امریکن پراگرس" آن را به کنگره پیشنهاد کرده است.

مشکلات وام های دانشجویی برای دانشجویان آمریکایی به حدی است که برخی از آنها می گویند اگر از فشار آن مطلع بودند، در دانشگاه های محلی تحصیل می کردند و برای تامین مخارج خود در دانشگاه های بزرگ وام دریافت نمی کردند.

جنبش اعتراض بهار آمریکایی در راه است

جنبش اعتراضی مردمی آمریکا در قالب جنبش تسخیر وال استریت همچنان ادامه دارد. با آغاز فصل بهار امیدهای تازه ای به نتایج این جنبش شکل گرفته است. این جنبش به ایجاد تغییرات در آمریکا کمک می کند. این جنبش به بهار نود و نه درصدی ها تبدیل می شود.

"بن مانسکی" کارشناس آمریکایی در این خصوص گفت:" بخشهای مختلفی از جنبش تسخیر در آمریکا بسیج شده اند.کارگران بخشهای مختلف در صنایع آمریکا به این جنبش ملحق می شوند. دوره هایی برای آموزش دادن به مردم آمریکا درباره این جنبش نیز در جریان است. جنبش بهار نود و نه درصدی ها در واشنگتن هم فعال است. این جنبش در تلاش است به حرکتی مستمر تبدیل شود و تغییرات دموکراتیک و عمل به قانون اساسی را در آمریکا محقق کند. این جنبش به حرکت خود ادامه می دهد. مردم آمریکا خواهان اصلاح در قانون اساسی کشور هستند بطوریکه شرکتهای بزرگ نتوانند در فضای سیاسی کشورشان قدرت داشته باشند و مردم بتوانند بر فعالیت این شرکتها نظارت داشته باشندو پول ، عنصر تعیین کننده در فضای سیاسی آمریکا نباشد. گروههای مختلف جامعه آمریکا در قالب طبقات مختلف جامعه در این جنبش در کنار هم قرار می گیرند. این جنبش ، جنبش دموکراسی خواهی در آمریکا است."

بن مانسکی در ادامه افزود:" بهار تازه در آمریکا شروع شده است و این جنبش در سراسر آمریکا گسترش می یابد. مردم آمریکا باید متحد شوند. آنها نباید اجازه بدهند نظامی سیاسی حاکم ، آنها را خفه کندو صدای آنها را خاموش کند. مردم آمریکا با اتحاد خود می توانند برای تحقق اهدافی اقدام کنند که مدنظر دارند. ادامه این روند در آمریکا به نفع مردم نیست. مردم آمریکا باید به قدرت خود واقف شوند و برای ایجاد تغییرات دموکراتیک تلاشهایی صورت بدهند."
https://taghribnews.com/vdcayena.49no015kk4.html
مرجع : وکالات
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی