>> دولت جدید، امید جدید مردم را نیز در پی دارد | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۷ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۵۱
کد مطلب : 46164

دولت جدید، امید جدید مردم را نیز در پی دارد

خبرگزاری تقریب (تنا) – دمشق 27/1/90
"بشار اسد" رییس جمهوری سوریه گفت: دولت جدید به معنای جاری شدن خون جدید است که امیدهای جدید از سوی مردم را نیز در پی دارد، اما باید گفت که مسائل به سرعت حل نمی شود و نیازمند زمان است، باید افکار را نو کرد و هر روز باید ایده ای جدید مطرح کنیم.
دولت جدید، امید جدید مردم را نیز در پی دارد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب در سوریه، وی این موضوع را شنبه در اولین نشست دولت جدید بیان کرد.
اسد همچنین به دولت جدید تا آخر هفته آینده برای بررسی موضوع لغو حالت فوق العاده فرصت داد.
وی افزود: در این زمینه کمیته ای تشکیل شده که تحقیقاتش را تمام کرده و به دولت ارائه می شود آنگاه دولت باید آن را حداکثر تا پایان هفته آینده بررسی کند.
اسد ادامه داد: باید قوانینی که در این زمینه صادر می شود مطابق با معیارهای روز و جهانی باشد.
وی تصریح کرد: برخی می گویند لغو قانون وضعیت فوق العاده باعث ایجاد خلل امنیتی می شود اما به نظر من باعث تقویت امنیت و افزایش کرامت مردم خواهد شد.
رییس جمهوری سوریه گفت: در روزهای اخیر با فعالان مردمی از استانهای سوریه دیدار کردم و در آینده نیز با سایر استانها دیدار خواهم کرد. نظر آنان را درباره رویدادهای اخیر کشور جویا شدم.
اسد ادامه داد: باید همسو با عصر حرکت کنیم، چالشهای بزرگ و بسیار زیادی در برابر ما قرار دارد، مردم به این دولت امید زیادی دارند، باید شکاف میان دولت و ملت پر شود، باید با شفافیت با مردم برخورد شود، اگر شفافیت باشد اما برخی طرحها محقق نشود مردم باز هم از دولت حمایت می کنند.
رییس جمهوری سوریه یادآور شد: باید بین دولت و مردم وحدت باشد، هر چه دولت از مردم دور شود دستاورد کمتری به دست خواهد آمد. باید باب گفت وگو را با مردمی باز کنیم.
وی خاطر نشان کرد: سوریه اکنون در مرحله بسیار حساسی است، البته توطئه همیشه هست، تا وقتی سوریه به دنبال استقلال در تصمیم گیری باشد توطئه امری طبیعی است، لذا به این موضوع چندان توجه نمی کنیم بلکه باید داخل را مستحکم کنیم که این استحکام نیازمند اصلاحات است.
اسد ادامه داد: نتیجه اصلاحات بالطبع به طول خواهد انجامید تا مشخص شود، باید کرامت مردم در نظر گرفته شود، تاخیر در رسیدگی به مشکلات مردم و فراهم نکردن زمینه کسب رزق، توهین به کرامت آنان است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: خونهایی که در سوریه ریخته شد دل همه ما را به درد آورد، ما همه آنان را شهید می دانیم، کمیته ای برای بررسی عاملان حوادث اخیر و بازخواست آنان تشکیل شده که به کارش ادامه می دهد.
اسد خاطر نشان کرد: در جنبه سیاسی، فرمان اعطای شناسنامه به کردها صادر شده که دولت جدید باید نحوه اجرای آن به نحو احسن را بررسی کند.
وی درباره قانون احزاب تاكيد كرد: تاكنون در باره قانون احزاب طرح ها و پيشنهادهاي زيادي مطرح شده است ، اما هيچ يك اجرايي نشده بود و دولت جديد بايد در يك جدول زمان مشخص اين موضوع را بررسي و محقق كند.
اسد افزود : اين موضوع بايد با دقت زياد بررسي شود، زيرا مي تواند از باعث تقويت وحدت ملي و يا از هم پاشيدگي آن شود لذا دقت زياد در آن امري بسيار ضروري است.
https://taghribnews.com/vdcay6ny.49nii15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی