تاریخ انتشار۲۵ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب : 83280

دستگیری ۱۲ معترض جنبش تصرف در آتلانتا/روسیه دستگیری معترضان در آمریکا را محکوم کرد

با گسترده تر شدن موج اعتراضات مردمی در امریکا، پلیس این کشور ۱۲ معترض وابسته به جنبش تصرف آتلانتا را در این شهر بازداشت کرده است.
دستگیری ۱۲ معترض جنبش تصرف در آتلانتا/روسیه دستگیری معترضان در آمریکا را محکوم کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، این دستگیری‌ها روز دوشنبه (۲۴ بهمن، ۱۳ فوریه) پس از آن رخ داد که معترضان امریکایی در اعتراض به طرح شرکت مخابراتی "AT&T" برای اخراج ۷۴۰ کارگر، لابی این شرکت در آتلانتا را اشغال و تحصن مسالمت آمیزی در آن برگزار کردند.

نیروهای پلیس آتلانتا عصر دوشنبه وارد عمل شدند و ضمن بستن دست معترضان، افرادی را که حاضر به خاتمه دادن به این تحصن نبودند، بازداشت کردند.

اد بارلو، یکی از معترضان امریکایی در این خصوص گفت :"چرا باید شغل من به مخاطره بی‌افتد؟"

معترضان ضمن انتقاد از مدیرعامل “ “AT&Tافزودند، میزان سود سال گذشته این شرکت بی‌سابقه بوده است و تیم مدیریتی نیز سالیانه میلیون‌ها دلار درآمد دارد اما کارگران معمولی شغل‌اشان را از دست می‌دهند.

بارلو افزود:"تعدادی از مردم و خانواده‌ها تحت تاثیر این اقدامات قرار گرفته‌اند و منازل‌اشان مصادره شده است. من نمی‌خواهم در این شرایط قرار بگیرم."

جنبش تصرف آتلانتا نیز همگام با اعتراضات اعضای اتحادیه‌های کارگری، اردوگاهی در مقابل ساختمان AT&T"" بر پا کرده است. معترضان وعده داده‌اند تا زمانی که این شرکت از تصمیم خود منصرف نشود به اعتراضات خود ادامه دهند.

روسیه محکوم کرد
"کنستانتین دولگوف" نماینده وزارت امور خارجه روسیه در مسائل حقوق بشر، دموکراسی و ارجحیت قانون اعلام کرد که دولت آمریکا حق ندارد که برخورد شدیدالحنی در مقابل تظاهرات کنندگان جنبش "اشغال وال استریت" داشته باشد.

دالگوف امروز، سه‌شنبه گفت: در واکنش دولت آمریکا عامل خشونت غیرقابل توجیه و بکارگیری توان نظامی غیرمتجانس کاملا واضح است که چنین برخوردی از سوی مقامات واشنگتن محکوم است.

وی یادآور شد که بر اساس گزارشات حامیان حقوق بشر از پاییز سال ۲۰۱۱، زمانی که فعالیت جنبش "تصرف وال استریت" آغاز گردید، بیش از ۶ هزار نفر در بیش از ۱۱۰ شهر ایالات متحده بازداشت شده‌اند.

این دیپلمات روس افزود: چنین اقداماتی در شرایطی که طرف آمریکایی دائما بر ضرورت رعایت حقوق بشر از سوی کشورهای دیگر، از جمله در زمینه آزادی شهروندان در بیان عقاید خویش و برگزاری تظاهرات تاکید می کند، غیرقابل قبول است.

وی ابراز امیدواری کرد که سازمان‌های مدافع حقوق بشر آمریکایی از همتایان روسی خود الگوبرداری می‌کنند.

این دیچلمات روس افزود: بخصوص آنکه تصمیم گیری موثر برای حل و فصل مشکلات اجتماعی-اقتصادی که اساس خواسته های شرکت کنندگان در جنبش "تصرف وال استریت" است، نیازمند اصلاح سیاستهای ملی دولت آمریکا و نه روش‌های پلیسی و سرکوب این خواسته‌های به حق است.
https://taghribnews.com/vdcawuna.49nea15kk4.html
مرجع : وکالات
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی