تاریخ انتشار۱۴ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۹:۰۳
کد مطلب : 73740

محرم، عامل وحدت

تنا – دمشق
خطبای حسینی در عتبات مقدسه سوریه و نهادهای ایرانی در این کشور ضمن پرداختن به قیام عاشورا، محرم را عامل وحدت دانستند.
محرم، عامل وحدت
حجت الاسلام و المسلمین "محمد مهدی سیبویه" معاون فرهنگی بعثه حج و زیارت در سوریه گفت: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) همه زندگی ما است، لذا حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: آنچه باعث وحدت ما است، مراسم بزرگداشت ائمه (ع) می باشد خصوصا مراسم امام حسین (ع) که حافظ هویت ماست. 

حجت الاسلام و المسلمین "محمد معرفت" مدرس حوزه و دانشگاه گفت: برخی انسانها برای رضای خداوند متعال حتی جانشان را فدا کردند مانند امام حسین (ع) که هدفش برافراشته شدن پرچم اسلام و احیای دین جدش حضرت محمد (ص) بود.
وی افزود: عاشورا جنگ شخصیت ها بود، یک طرف شخصیت حضرت امام حسین (ع) و یک طرف شخصیت یزید لعنت الله علیه که می خواست اسلام را نابود کند. 

حجت الاسلام و المسلمین "سید جعفر رضوی" مبلغ ایرانی گفت: نهضت امام حسین (ع) و عاشورا یک واقعه گذرا نیست بلکه مکتبی ماندگار است، امام حسین (ع) آمد تا انسانها را به صراط مستقیم هدایت کند.
وی افزود: حتی یک عالم سنی گفت که پیامبر (ص) عامل بنای اسلام اما امام حسین (ع) عامل بقای آن بود چون بسیاری از خطوط فکری منحط را افشا نمودند.
به گفته رضوی، اینکه فردی نماز بخواند ملاک دینداری اش نیست، کسانی که امام حسین (ع) را به شهادت رساندند، همه مسلمان و نمازخوان بودند. 

حجت الاسلام و المسلمین "هادی رمضانی" معاون آموزشی حوزه علمیه حضرت امام خمینی (ره) دمشق هم ارتجاع را عامل اصلی تهدید انقلابهای جهان دانست.
وی افزود: مهمترین نوع ارتجاع، ارتجاع به سمت کفر و طغیانگری است. مهمترین نتیجه ارتجاع، واقعه دردناک کربلا بود که دهها سال پس از رحلت پیامبر (ص) به وقوع پیوست.
به گفته رمضانی، مردم آن زمان به خاطر آنکه دچار ارتجاع شدند، دست به شمشیر برده و نوه پیامبر (ص) را به شهادت رساندند.
وی ادامه داد: حتی امروز اگر پای آمریکا، انگلیس و غرب به منطقه باز شده است ناشی از ارتجاعی است که وهابی گری و سلفی گری عامل آن می باشد. 

https://taghribnews.com/vdcaw0n0.49ney15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی