تاریخ انتشار۶ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : 95962
عفو بین‌الملل گزارش داد:

سرکوب بی‌رحمانه اعتراضات مردمی توسط آل سعود

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی تأکیدکرد: مقامات سعودی اعتراض‌های مردمی در منطقه شرقی عربستان را که الهام گرفته از بهار عربی‌است، بی‌رحمانه سرکوب می‌کنند.
سرکوب بی‌رحمانه اعتراضات مردمی توسط آل سعود
به گزارش تقریب(تنا)، سازمان عفو بین‌الملل در گزارش سالانه خود در ارتباط با عربستان با اشاره به بازداشت صدها تن از شهروندان سعودی به دلیل شرکت در تظاهرات در سال 2011 آورده است: این افراد در اصل از اقلیت شیعه و یا از فعالان اصلاحات و یا فعالان حقوق زن هستند.

در این گزارش با بیان این که بسیاری از فعالین عربستانی به اتهام‌های سیاسی و امنیتی دادگاهی شده‌اند، آمده است: هزاران تن از بازداشت‌شدگان عربستانی به اتهام‌های اشتباه در زندان به سر می‌برند.

این سازمان همچنین بااشاره به اقدامات مخفیانه دستگاه قضایی، جمع‌آوری اطلاعاتی درباره زندانیان اندیشه و همچنین شکنجه و محاکمه‌های نا عادلانه زندانیان تصریح کرده است: شکنجه‌های بسیار سخت و غیر انسانی در این کشور همچنان ادامه دارد. 

در ادامه این گزارش به وضعیت زنان و دختران در عربستان اشاره شده و آمده است: تبعیض علیه زنان عربستانی در قوانین این کشور موجب افزایش اعتراض‌ها برای مطالبه حقوق زنان و در نتیجه افزایش بازداشت‌ها شده است.

عفو بین‌الملل در ادامه تصریح کرد: کارگران خارجی در این کشور همواره از سوی کارفرمایان خود مورد آزار  اذیت قرار می‌گیرند اما تا کنون کارفرمایی برای این مسئله محاکمه نشده است. 

در پایان این گزارش آمده است: مقامات سعودی تا کنون دست کم 82 تن را اعدام کرده‌اند که این رقم در مقایسه با آمار دو سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
https://taghribnews.com/vdcauono.49nmi15kk4.html
مرجع : راصد
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی