>> برگزاری اجلاس بانک جهانی و صندوق بین المللی پول با حضورهیئت ایرانی | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۹ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : 63912

برگزاری اجلاس بانک جهانی و صندوق بین المللی پول با حضورهیئت ایرانی

اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول روز سه شنبه ۲۸ شهریور تا چهار مهر در واشنگتن برگزار می شود و "سید شمس الدین حسینی" وزیر امور اقتصادی و دارایی و "محمود بهمنی" رئیس کل بانک مرکزی از ایران در این اجلاس حضور دارند.
برگزاری اجلاس بانک جهانی و صندوق بین المللی پول با حضورهیئت ایرانی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نشست مشترک صندوق بین المللی پول و بانک جهانی هر ساله در دو نوبت برگزار می‌شود، که طی آن از تمام رؤسای کل بانک های مرکزی و وزرای اقتصادی و دارایی کشورهای عضو دعوت به عمل می‌آید.

اجلاس بهاره در اواخر فروردین ماه و اجلاس پائیزه به طور معمول اواسط مهرماه در واشنگتن برگزار می شود و هر سه سال یک بار نیز یکی از کشورهای عضو به عنوان میزبان اجلاس سالانه تعیین می‌شود. اجلاس پاییزه امسال طی روزهای ۲۸ شهریور تا ۴ مهرماه سال جاری برگزار می شود.

از مهمترین نشست های این اجلاس، میزگردهای اقتصادی با حضور مقامات ارشد صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، نشست وزرا و روسای کل گروه ۲۴، نشست معاونین گروه ۲۴، اجلاس کمیته پولی و مالی بین المللی (IMFC) و کمیته توسعه (DC) است. 

"سید شمس الدین حسینی" که با هیاتی راهی واشنگتن شده است، در حاشیه نشست صندوق بین المللی پول و بانک جهانی، در نشست وزرای گروه ۲۴ نیز شرکت خواهد کرد، ملاقات و رایزنی با وزرای اقتصاد هندوستان، عراق، افغانستان، پاکستان و چین از دیگر برنامه های وزیر اقتصاد در حاشیه این سفر است.

بنا براین گزارش، شرکت در نشست کمیته پولی و مالی و نشست کمیته توسعه، از دیگر برنامه های حسینی در این سفر خواهد بود.

همچنین "محمود بهمنی" رئیس کل بانک مرکزی نیز در راس هیاتی بلند پایه از مقامات اقتصادی کشور برای شرکت در اجلاس پاییزه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول به آمریکا سفر کرد.
https://taghribnews.com/vdcauoni.49ne615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی