تاریخ انتشار۵ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۱۷
کد مطلب : 64812

تحریم مغایر با اصول حقوق بشر است

تنا – دمشق
"ولید المعلم" وزیر خارجه و مهاجرین سوریه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اشاره به تحریمهای اخیر آمریکا و اروپا علیه کشورش گفت: هدف قراردادن اقتصاد سوریه، به مردم کشور ضربه زده ومغایر با اصول اساسی حقوق بشر است.
تحریم مغایر با اصول حقوق بشر است
وی افزود: سوریه به مسئولیتهای خود در زمینه حمایت از شهروندان، تضمین امنیت و آرامش آنان عمل می نماید.
المعلم درباره حمایت سوریه از مقاومت و حق خود در زمینه آزادسازی جولان اشغالی افزود: سوریه به طور قاطع به حاکمیت ملی و استقلال در تصمیم گیری متعهد است.
وزیر خارجه سوریه افزود: مشکلی که سوریه با آن مواجه است، دو جنبه دارد، جنبه اول نیاز به اصلاحات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است که مورد خواست مردم بوده و "بشار اسد" رییس جمهوری سوریه بر آن تاکید دارد اما شرایط سیاسی باعث شد پس از مقابله با فشارهای خارجی که گاهی به حد توطئه رسید، در مرتبه دوم اولویت قرار گیرد.
وی ادامه داد: دیگر جنبه، آن است که رویدادهای سوریه در واقع سوء استفاده از نیازها و خواسته های مردمی است که به طور کامل با تمایلات و منافع مردم سوریه در تضاد است، چرا که گروههای مسلح برای ایجاد فتنه و ایجاد ناامنی تلاش می کنند.
به گفته المعلم، قوانین صادره اخیر مانند احزاب، اطلاع رسانی و امور محلی تامین کننده نیازها و خواسته های مردم به طور ریشه ای است علاوه بر آنکه اسد در را برای پیشنهادات و نظرات مختلف بازگذاشته است.
وی مشکل دیگر کشورش را ادامه فعالیت گروههای مسلح برای همسو شدن با مداخله بیگانگان دانست و گفت: از کشورهایی که از ضرورت اصلاحات و تغییر سخن می گویند، انتظار داشتیم به جای تحریک و ایستادن در برابر سوریه، از موضع رسمی دمشق حمایت می کردند.
المعلم در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: تصمیم مردم سوریه، رد هر گونه مداخله در امور داخلی اش، ادامه تلاش برای تحقق امنیت و ثبات و اجرای اصلاحات فراگیر از طریق گفت وگوی ملی است.
المعلم همچنین با محکوم کردن محاصره غزه، رویکرد جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین را امری مشروع دانست.
وی گفت: درباره سلاح هسته ای نیز موضع سوریه معروف و ثابت و مبتنی بر تخلیه منطقه خاورمیانه از سلاح هسته ای و ضرورت وادار کردن اسراییل به اجرای قطعنامه های بین المللی در زمینه منع تکثیر این سلاح می باشد.
https://taghribnews.com/vdcauani.49ny615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی