تاریخ انتشار۲۸ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۹:۵۳
کد مطلب : 46209

تقريب ايران و مصر؛ در راستاي منافع جهان اسلام

رئيس سازمان كنفرانس اسلامي با اشاره به اينكه روابط بين ايران و مصر در راستاي منافع اسلامي است، بر عدم تبديل اختلافات مذهبي به درگيريهاي سياسي در منطقه تاكيد كرد.
تقريب ايران و مصر؛ در راستاي منافع جهان اسلام
به گزارش خبرنگار تقريب(تنا) در قاهره، 
دكتر"اكمل الدين احسان اوغلو"، پس از ديدار با دكتر نبيل عربي وزير خارجه مصر، با بيان اينكه ايران و مصر در منطقه خاورميانه از جايگاه رفيعي برخورداند، خاطرنشان كرد: تقريب بين ايران و مصر در جهت منافع اسلامي است لذا بايد در آينده نزديك روابط بين دوكشور تحكيم گردد كه اين تحكيم روابط باعث افزايش ثبات و تحقق پيشرفت در جهان اسلام مي گردد.

وي با اشاره به پيامدهاي منفي تعصبات مذهبي، تصريح كرد: افراطي گرايي و تعصب از سوي برخي از جريانهاي اسلامي با عقيده اسلامي كه بر پايه آسان گيري و ميانه روي بنا نهاده شده، در تضاد است.

رئيس سازمان كنفرانس اسلامي افزود: نشست استثنايي مكه و بيانيه آن كه بر دوري از افراط وتندروي در دين تاكيد نمود، شاهدي بر اين مدعاست.

وي با اشاره به جايگاه برجسته انقلاب مردمي مصر در تاريخ منطقه و انقلابهاي جهان، اظهار داشت: انقلاب مصر با خروج ميليونها مصري بر ضد ظلم و با رويكرد تغيير و تاسيس جامعه اي بر اساس دموكراسي و آزادي شكل گرفت.

اكمل الدين احسان اوغلو همچنين از تصميم مصر براي بازگشايي گذرگاههاي غزه و حمايت سازمان كنفرانس اسلامي از اين تصميم مصر كه واجبي است اسلامي خبر داد.
https://taghribnews.com/vdcaouny.49niw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی