تاریخ انتشار۲۲ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : 74839
در صحن علني امروز مجلس؛

لایحه موافقتنامه تجارت آزاد ایران و سوریه تصویب شد

نمایندگان مجلس ضمن موافقت با درخواست دولت مبنی بر بررسی خارج از نوبت لایحه موافقتنامه تجارت آزاد میان ایران و سوریه، این لایحه را تصويب كردند.
لایحه موافقتنامه تجارت آزاد ایران و سوریه تصویب شد
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاری تقریب(تنا)، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علنی امروز سه‌شنبه، تقاضای دولت و ۱۵ نفر از نمایندگان را مبني بر تغییر دستور کار مجلس و اولویت در بررسی لایحه موافقتنامه تجارت آزاد میان جمهوری اسلامی و جمهوری عربی سوریه به تصویب رساندند.

به اين ترتيب بررسي خارج از نوبت اين لايحه با ۱۴۲ رأی موافق، ۱۲ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع از مجموعه ۲۱۷ نماینده حاضر در دستور كار قرار گرفت.

پس از آن، "علاءالدین بروجردی" رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح و دفاع از لایحه تجارت آزاد بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه گفت: آمریکا با کمک هم‌پیمانان اروپایی و منطقه‌ای خود با هزینه میلیاردها دلار برای تغییر ساختار سیاسی حاکم بر سوریه تلاش می‌کند و شبکه‌های عربی منطقه مثل العربیه نیز در همین راستا اقدام به پخش سریال‌ها و فیلم‌های هدف‌دار در این راستا می‌کنند.

وی افزود: در سفری که به ترکیه داشتیم به دولت ترکیه در رابطه با همراهی با سیاست‌های آمریکا علیه سوریه اعتراض کردیم.

بروجردي با بیان اینکه سوریه سال‌ها در کنار گروه‌های جهادی در مقابل اسرائیل ایستادگی کرده است، اظهار داشت: تجارت آزادی یکی از محورهایی است که می‌تواند هدف جمهوری اسلامی را در حمایت از سوریه محقق کند. این لایحه گامی بلند در جهت حمایت از دولت و ملت سوریه است.

وي در پایان تأکید کرد: با تصویب این لایحه پاسخی دندان شکن و قاطع به آمریکا و هم پیمانانش می‌دهیم.

همچنین نماینده دولت در مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید بر اینکه سوریه در شرایط خاصی قرار دارد از نمایندگان درخواست کرد که با تصویب این لایحه، پیام مقاومت را به گوش همه مخالفین مبارزه با صهیونیسم برسانند.

در پایان، این لایحه با ۱۴۲ رأی موافق، ۴ رأی مخالف، ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید. در این رأی‌گیری نیز ۶۲ نماینده حاضر در صحن شرکت نکردند.
https://taghribnews.com/vdcaoan0.49nye15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی